Tone ruter eller la være????

Anbefalte innlegg

HAr en 2004mod A6, avant 4B. Den er grå og har orginale ruter.

Jeg tenkte kjøre litt "clean"look med 19" , senk,S6lister og bakvinge.

Men har bestilt timer for toning av ruter i morgen, men så kom plutselig det store spørsmålet... ??

blir det virkelig noe fint? får jeg det cleane looket jeg vil ha? synspunkter?

 

de bilene kan jo være litt kule med orginale ruter og? har chrom rails og lister..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sot i vei ;)

 

Har planer om å gjøre det på min sølvfargede.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klart du må gjøre det, men ser ut som du allerede har bestemt deg, siden det står "Løst" :) Synes i alle fall det gjorde mye for min, selv er jeg tilhenger av å kun ta de rutene man får sotet originalt fra fabrikk og så nærme originalfarge som mulig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klart du må gjøre det, men ser ut som du allerede har bestemt deg, siden det står "Løst" :) Synes i alle fall det gjorde mye for min, selv er jeg tilhenger av å kun ta de rutene man får sotet originalt fra fabrikk og så nærme originalfarge som mulig.

 

Er jo ikke noe fint med lyse fremruter om de andre er sotet?

 

Enten alle eller ingen, og lik styrke jevnt over..

 

Ellers blir det jo bare klabb å babb på siden der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis bakrutene ikke er originalsotet fra fabrikk, ville jeg ha avbestilt den timen du har og heller kjørt uten:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville satt toning som sisteprioritet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HAr en 2004mod A6, avant 4B. Den er grå og har orginale ruter.
Jøsses...Det får'n si, orginale ruter gitt:p Får man bestillt biler med uorginale ruter?: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

heller litt mot toning, der det ville vært orginalt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo ikke noe fint med lyse fremruter om de andre er sotet?

 

Enten alle eller ingen, og lik styrke jevnt over..

 

Ellers blir det jo bare klabb å babb på siden der.

 

Her vil det alltid være delte meninger. Selv liker jeg at det ser mest mulig originalt ut og synes det fort blir litt "harry" med soting hele veien. Kan ikke noe for det, er nok litt konservativ av meg, men får litt kebab-tralle feeling... MEN, jeg forstår argumentene for soting hele veien for helhetens del, men synes kanskje det passer best på en utstillingsbil e.l. I tillegg er det jo problematisk ift. teknisk kontroll, politi, EU-kontroll? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

soting hele veien er uaktuelt....

Bilen skal ha et "cleant" look, derfor jeg vurdere og droppe det og.. blir ikke mørke filmen dersom det blir noe av..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lys toning på alle rutene er veldig stilfullt syns jeg! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I tillegg er det jo problematisk ift. teknisk kontroll, politi, EU-kontroll? :)

 

om soting er gjort skikkelig så er teknisk kontroll en lek, var i alle fall det den gang jeg ble stoppa med ganske mørke ruter helt frem. Han pillet litt etter noe å rive i først og når han ikke fant det så var beskjeden "åja, de er så svarte ja... jaja god tur videre" :) (men selvfølgelig, jeg unngår tekniske kontroller så langt det lar seg gjøre)

EU kontroll har den også vært igjennom og politiet stopper deg ikke pga mørke ruter...

Jeg har kjørt slik i ca.2,5år og ca 70-80.000km forbi utallige politibiler og politikontroller uten å ha blitt stoppet...

 

Men om du vil ha en litt clean look som trådstarter vil ha, så stemmer også jeg for lys toning helt frem:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om soting er gjort skikkelig så er teknisk kontroll en lek, var i alle fall det den gang jeg ble stoppa med ganske mørke ruter helt frem. Han pillet litt etter noe å rive i først og når han ikke fant det så var beskjeden "åja, de er så svarte ja... jaja god tur videre" :) (men selvfølgelig, jeg unngår tekniske kontroller så langt det lar seg gjøre)

EU kontroll har den også vært igjennom og politiet stopper deg ikke pga mørke ruter...

Jeg har kjørt slik i ca.2,5år og ca 70-80.000km forbi utallige politibiler og politikontroller uten å ha blitt stoppet...

 

Men om du vil ha en litt clean look som trådstarter vil ha, så stemmer også jeg for lys toning helt frem:)

 

Da jeg var på teknisk kontroll pillet han også etter noe, men fikk ikke tak i noe.

 

Da sa han: "Jeg er så imponert over hvor bra disse tonerne avslutter jobben!"

Også fikk jeg mangellapp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble stoppet en gang i gata da politiet sto der å titta bare, jeg kjørte da uten frem og bakfanger da disse var til lakkering. Fikk en reggle med hvor farlig det var osv osv..Fikk mangellapp og måtte på politikontoret 4 dager senere å vise bilen med fangerne på, da disse skulle være ferdige 3 dager etterpå.

Jeg dro på politikontoret og politi ble med ut, og skulle se inn igjennom sideruta frem for å se på stereoen (EMMA konkuranse bil), og åpna døra å sveia ned ruta å så på toninga.

Han var bare overasket over hvor bra jobben var gjort, og fortsatte å se på stereoen, fikk se baki og fikk en demo på lyden..han smilte og sa at bilen var ok med fangerne på:)

 

Tror ikke de bryr seg så hard om profftoning mer, iforhold til før da det stort sett var SVART biltema film..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om soting er gjort skikkelig så er teknisk kontroll en lek, var i alle fall det den gang jeg ble stoppa med ganske mørke ruter helt frem. Han pillet litt etter noe å rive i først og når han ikke fant det så var beskjeden "åja, de er så svarte ja... jaja god tur videre" :) (men selvfølgelig, jeg unngår tekniske kontroller så langt det lar seg gjøre)

EU kontroll har den også vært igjennom og politiet stopper deg ikke pga mørke ruter...

Jeg har kjørt slik i ca.2,5år og ca 70-80.000km forbi utallige politibiler og politikontroller uten å ha blitt stoppet...

 

Men om du vil ha en litt clean look som trådstarter vil ha, så stemmer også jeg for lys toning helt frem:)

 

Vel, det er i alle fall én her på forumet som har blitt stoppet av politiet pga mørke ruter.. Men mulig det også gikk bra til slutt. Men jeg for min del er ikke interessert i å "kødde" frem og tilbake på den måten, i hvert fall ikke med en familiebil. Dessuten tror jeg det er mange potensielle kjøpere som er lite interessert i det når bilen en gang skal selges. Men det kan kanskje greit fjernes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner godt det! Men med lys toning ser det veldig originalt ut og sjangsen for at noen påpeker det er minimal. Mine ruter er rimelig mørke...

 

Det er fullt mulig å fjerne filmen ja, men er litt jobb da det ofte henger godt på ruta. Men umulig er det ikke:)

 

Men det er jo såklart opp til deg, det ser jo ikke teit ut uten tonede ruter heller akkurat;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.