#1 Skrevet Februar 2, 2011 jeg skal handle nye bærarmer til Audi 80 quattro hva er forskjellene på med og uten servo, jeg har en audi 80q med servo, og en uten servo. de ser dønn like ut for meg.. samme med bak, er disse like som foran? er en del prisforskjell på disse armene, men ingen av produsentene kan svare på hva som er ulikt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 2, 2011 I utgangspunktet er armene for biler uten servo av enkel presset stålplate av ganske tykt kaliber, mens bærearmene for biler med servostyring er doble stålplater (tynnere gods) som er sveiset sammen. Videre er det også forskjeller på foringene, uten servo er de massiv gummi med stålhylse i midten, mens med servo er de også med stålhylse ytterst mot bærearmen. Ikke så lett å forklare, egentlig. Til slutt er det også forskjellig type innfesting av stabilisatorstag på disse to. Min Coupe quattro har like bærearmer foran og bak. Det finnes til slutt også enda kraftigere typer, den ene ble brukt på S2 og var av støpegods (usikker på om Urq brukte denne også), og til slutt en på SPort quattro, som jeg mener å huske er av sveisede stålrør. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 2, 2011 Er i alle fall forskjell på bærearmer forran og bak, da armer forran har festeanordning for stabstag. Biler med 5'er har stabstag med lenkearm eller "kyllingbein" og dermed et hull igjennom bærearmen. Biler med 4'er har stor sett stabstaget festet direkte i bærearm og har da et spor til foringklemma og et lite hull for skruen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 3, 2011 Hullet for staget til stabstaget er da på alle bærearmene av "servotypen"? Det er da ikke noen grunn til å lage noen uten og noen med? Coupeen min har iallefall festehullene bak også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 3, 2011 Marco på møller har bekreftet at audi typ85 quattro og typ89 quattro (4syl) har like bærarmer foran uavhengig servo eller ikke. bak var det forskjell på mine 2 biler, men det var noe før og etter chassiskille på typ85 Typ 89 m/servo Venstre foran 893 407 147 C Høyre foran 893 407 148 C Venstre bak 893 505 147 B Høyre bak 893 505 148 B Typ 85 Venstre foran 893 407 147 C Høyre foran 893 407 148 C Venstre bak 893 407 147 C i følge chassisnummerskille på bærearmer bak. Høyre bak 893 407 148 C i følge chassisnummerskille på bærearmer bak. Så det ser ut som det er rimelig greit dette å bruke om hverandre på disse 2. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...