Anbefalte innlegg

Skal være med min bror å se på en A4 1.8TQ 99' til helga, å lurer på om noen har noe tips å se etter?

Alt mottas med stor takk:)

Tykkelse på skiver på denne?

Kjente steder for rust?

Hva som helst?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

-Slitasje i multilink hjuloppheng

-Lekasje fra tannstang/defekte mansjetter

-Rasling fra kamkjede

 

Ellers alt annet av beveglige deler :)

 

Tykkelsen på skiver foran er 25mm, slitasjegrense 23mm

 

Rust er ikke noe stort problem vanligvis, men den kan jo ha gammle karosseriskader som ikke er skikkelig fikset.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk også all elektronikk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en plateskjøt ca 10cm bak hjulbuen foran på kanalen, der kan lakken slites bort, og det kan begynne å ruste litt.

Ikke noe problem om det ikke ruster da.

 

- Sjekk flex-overgangen på eksosen helt foran, under.

- Skiltlys bak

- Knirk i seter

- Slark i rattstammen - konkret på ledded nede ved pedalene. Kjenner det på litt dødgang på rattet, noen millimeter. Ofte må en kjøre for å kjenne det.

- Svetting rundt drivakslinger - Nesten alle gjør vel det bak iallefall. Hør i tilfelle om når oljenivået ble sjekket sist.

- Avhengig av km...på litt over 200'km byttet jeg første hjullager bak, og har nå på 338' byttet alle.

- Ca 180'km - støtdempere

- Som skrevet over, multilink. Mine første holdt 105'km, men byttet på garanti. De som da ble påsatt holdt ca 200'km til.

- C-linkene til stab-stag.

- Svetting på bremsekalipter bak der armen til håndbrekk går inn. Jeg har byttet begge pga lekkasje, på ca 250' og andre på 330'km.

- Rosa pulver på oljekjøler over oljefilter, dvs korrosjon på oljekjøler som må byttes.

- Oljedrypp på slangen som kommer fra turbo og går gjennom røret under radiator. Kan samle seg olje der, avhengig av turboslitasje.

- Slangene på innsuget, klem litt på dem. Er de slitt, så vil de ikke sprette tilbake, men kunne være litt tygegummiaktige, eventuelt kan de være sprukket.

- I fremkant av oljefilteret er det en plast-del som går til røret som går bak og rundt motor til oljeånding. Er dette sprukket er det olje i området her på motorblokken.

- Drivakselmansjetter, er de sprukket så er det fett i felgen.

- Bensinpumpen holder 280'km (Standard Audi-holdbarhet, byttet på den km stand på 2 biler på rad)

- Hør om oljen på girkassen/bakdiffen er byttet noen gang. Er ikke ett servicekrav...men skader jo ikke.

- Begge knappene for å åpne bakluka.

- At lyset kommer på når dør åpnes, om ikke, tyder det på mikrobryteren kan være dårlig i dørlåsen.

- Vindusviskermekanismen - påse at viskerene går normalt lett. Tappen som roterer korroderer ofte nesten fast i rammeverket i bilen.

 

Ellers er det ikke så mye spesielt som går galt på denne. Men jeg har byttet endel deler pga høy km. Ikke noe store ting, men siden 250' km har det blitt endel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle gode svar, har skrevet ut listen:) Så bærer turen avgårde imorgen, håper bilen er bra:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.