Anbefalte innlegg

hva er disse to komponentene å hva gjør di? er en 3B motor.. på nederste bile er det den som har med veivhusventilasjonen å gjøre.

Bilde038.jpg

Bilde044.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette må vel være enkelt for storskruerne :) på øverste bilde er jeg ute etter den blå saken. å på nederste den svarte runde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt off-topic: Kjøp deg et ordentlig hiddensprut m en gang, så kan du ta bort alt det skrotet der og bare lage deg en fin oil-catch-tank. Ferdig m det. Ryddig og pent blir det også.

 

Beklager at jeg ikke kan svare ordentlig på spm ditt men den nederste er i hvertfall til ånding/veivhusventilasjon.

 

Fint å se at du har fått tak i turbomotor til bilen din!! Keep up the good work!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hiddensprut er sikkert fint det men man trenger vel ikke det for å bygge separat veivhusventelasjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den nederste kjente jeg igjen ja, men den øverste, hvor sitter den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hiddensprut er sikkert fint det men man trenger vel ikke det for å bygge separat veivhusventelasjon.

 

Hehe, visste det kom til å bli klønete formulert så "tidlig" på morran. Det var vel mer m tanke på det 1. bildet, der hvor den greia m ledning var. Ellers er jeg helt enig, hiddensprut er ikke et must for separat veivhusventilasjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe tenkte nok at det var en liten morgen feil som var ute å gikk se;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den blå sitter i bakkant av motoren.. den står ihvertfall i forbindelse med utluftinga på toppen.. åsså går det en 2 polt kontakt på den.. lurer på om jeg kan fjerne disse to komponentene å kjøre utluftinga fra veivhuset og toppen sammen gjennom catchtank?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den nederste er en enveis ventil. Den øverste er en magnetventil som styrer hvor mye av oljeluftingen som skal passere gjennom og dit slangen går :)

Som nevnt, skaff deg oilcatch. Så kan du bare skrote alt rotet der... (*mimre om 200'en og banning baki det trange hølet de slangene der lå*)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk kay.. var det som var planen.. har fådd catchtank.. måtte bare høre om jeg kunne fjerne det.. for i mine øyne så det ut som drit :)

har motoren på europalle så å fjærne slanger er fort gjort..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.