Hvilke deler til overhaling av 8v-motor?

Anbefalte innlegg

En erfaring jeg nylig har fått når jeg nå holder på å overhale motoren min, skru motoren fra hverandre og mål slitasjer osv. Da ser du fort hva du må ha for å putte den sammen igjen. Kjedelig å bestille ting man ikke trenger, så kan man heller legge kronene der de trengs.

Slipesett for toppen, og pakningsett for bunndel, og du skal være godt dekket med å få motoren tett iallefall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kommer neste spørsmål: hvilket måleutstyr, og hvor finner jeg det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bladsøker, micrometer, gjerne et måleur, og micrometer for måling av rør innvendig/sylindere mao, skyvelære og plasticgauge. Det er ikke alt av disse man må ha, men lurt å kunne ha tilgang til dem.

De proffe verktøykjedene har garantert dette = dyrt. Tviltema har noe av det, og noe kan finnes på internettet.

Legger ved et lite dokument som viser litt hvordan man måler ting. Hva mål og toleranser på din motor er, bør du finne ut. Dette burde bl.a stå i f.eks Haynes eller andre tilsvarende manualer.

15-3 Pistion & connecting rods.pdf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• ventilstyringer
  • ventiltetninger
  • dysetetninger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, nå måtte jeg faktisk le litt...

Logger meg på for å starte en tråd som skulle hete: "Skal overhalle 8v EV motoren i min 86 Gti, hva trenger jeg?"

Kan jo si at denne tråden var ganske så relevant.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pakningsett bunndel

Pakningsett topp

Bærelager

Rådelager

Stempelringer

Ventilløftere

Ventilstyringer

Ventiltettninger

Dysetettninger (store og små)

Der har du alt jeg kjøpte til den ene 10v min..

http://www.autohausaz.com/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan og legge til lager til balanseaksel på motor :)

oljepumpe kan være greit og ha nytt

stempelringer er greit

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.