olje lampe begynner og lyse ??

Anbefalte innlegg

hei har ein audi a4 1.8 tq 1997 mod olje lampen begynner og lyse. kommer og går heile tiden. nåken som veit ke so gjør det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går utifra at det er nok olje på motoren (...?...), så da mener jeg neste punkt på sjekk-lista er oljetrykk-giveren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaja olje er pasleg . og kor ligg oljetryks giveren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer den på lave turtall spesielt? Jeg hadde det selv på min. Fikk da anbefalt å rense silen. Fikk verskted til å gjøre dette. Holdt seg bra siden da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja kommer egentleg mest på lave turtal. olje silen på oljepumpa??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må av med bunnpanna,

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=204530&highlight=oljesil

NB! koster deg ikke 25 000 å fixe oljesila vist det er det som er problemet,men gjør du ikke noe med problemet så koster det fort masse penger..

Kan og være reguleringsventilen som sitter i oljefilterhuset,lettere å bytte den..

http://www.vwaudi-club.no/forum/showthread.php?p=2111303post2111303

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sila sitter på oljepumpa ja..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

denn og olje pumpa er bytt og olje lampa kåmmer og går når bilen kåmmer opp på drifttempratur ....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Igjen, sjekk giveren. Denne sitter muligens i nærheten av oljefilter. Opplevd det samme på gti'n min. Giveren røyk, da ble det et himla leven med piping å tøys. Byttet giver, alt ok. Tipper det er likt på en b5 som på gti'n min at giveren er farge-kodet for hvilket trykk den varsler på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.