Anbefalte innlegg

Heisann

Fikk besøk av bilen til kusinen min i dag, en 1996 Audi A4 1,8(ADR).

Hun hadde vært på butikken 5 min unna der jeg bor og dunket nedi pga masse is. Parkerte bilen og handlet og kom ut igjen. Når hun startet slukket ikke oljelampen og hun kjørte derfor bort til meg, så jeg skulle se på det. Når jeg kom bort til bilen, så jeg flere sorte flekker og kikket derfor under bilen. Der rant det olje fra den sprekte bunnpannen..

Motoren hadde stoppet en gang på vei bort til meg, men ble startet igjen og kjørt videre. Totalt ca 5-6 min kjøring.

Siden hun er avhengig av bilen med flere unger osv og lite penger til verksted, så sa jeg at jeg skulle fikse dette så fort som mulig. Nå er (endelig)bunnpannen av bilen og oppi den lå det jo litt spon.

Har skrudd endel på bil, men er langt fra bilmekaniker og lurer derfor på hvordan sjansene er for at det bare er å rense alt og bytte bunnpanne og tilhørende deler? Regner egentlig med dette er ønsketenkning, men ville høre om noen kunne bekrefte eller avkrefte? :confused:

Prøver å gjøre det billigst mulig for henne, men vil ikke sette den sammen og risikere problemer innen kort tid og derav posten.

Legger ved ett elendig bilde av skvalpeplaten med den sponen som var, det ligger ett par spon nedi bunnpannen også, men bare noen få.

Bilde060merket.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp brukt motor.. og bytt den.. Den der så veldig død ut.. Er en grunn til at det står i instruksjonsboka at man skal stoppe bilem strak den røde oljelampa lyser;) Hadde hun gjort dette, så hadde historien vært en helt annen..

Om du velger å ikke bytte motor, så snakker vi total demontering og inspeksjon av samtlige lagere, veiv, kammer, sylindre osv osv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regnet med det var det som ble svaret ja. Fullt klar over det, men ikke alle som er det tydeligvis.

Blir vel å finne en brukt motor da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.