#1 Skrevet Februar 3, 2011 Hvordan er det med senking av en 4motion? (3BG) ...er det noe problem å senke mere enn 30mm? Å hva senkesett, justerbart, er å anbefale? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 7, 2011 Hvordan er det med senking av en 4motion? (3BG) ...er det noe problem å senke mere enn 30mm?Å hva senkesett, justerbart, er å anbefale? Hør med Morten Øiamo ang mye senking. Passaten hans var vel lavere enn de fleste. Vil tro ikke det er noe problem før du nærmer deg 50-60mm senk. Uten at jeg skal si det sikkert. Kommer ann på felgvalg også. Håkon Sandberg driver http://www.partsandretards.no/. Og har bra priser, hør med han for senkesett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 22, 2011 H&R / KW / FK SILVERLINE er vel sett som er fine til denne Ikke noe problem å få de griselave.. bare se på bilen til Per kristian åsveen her inne, eller gamle morten øiamo sin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 22, 2011 som jeg skrev til deg på pmen du sendte meg så er det null problem å senke mye med disse bilene selv med 4 motion. visst du går for FK silverline så kan du ikke sette den i bunn bak for da vil justeringsskruen på bakdempern ta borti drivakselen bak. jeg løste dette ved å justere den 1 cm opp igjen så var problemet ute av verden. min var senket ca 70-80mm så du kan uten problem få 3bg lavt nok. mitt tips skal du handle et sett som får det lavere enn dette bør du går for KW. dette har mindre justeringsskruer som gjør at det går klart av drivakselen din bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 22, 2011 Klarer bilen å fjære så lavt som du vil ha den ved vektbelastning så lar de seg stort sett senke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 22, 2011 dette var en av mine gamle på det laveste. på denne sto det KW variant 2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 22, 2011 mitt tips skal du handle et sett som får det lavere enn dette bør du går for KW. dette har mindre justeringsskruer som gjør at det går klart av drivakselen din bak. Bare for å legge til, KW V1 har "lange fjører" bak, så den får du ikke så lav som du vil ( jeg vil? ), må på V2 eller V3 for å ikke subbe drivaksel bak (det er hvartfall min erfaring etter å ha montert 2x V1 på 4mo..) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 4, 2011 Takk for nyttige svar. For min del er det trossalt en familiebil, så griselavt blir det ikke, desverre... Men skyhøy, som nå, er heller ikke noe tema! Så, da får jeg snuse litt etter hvem som har noen gode priser på KW eller H&R. Noen tips? Forresten, lønner det seg å oppgradere til en forsterket bunnpanne(-deksel)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 5, 2011 spørs på kjøringa det såklart blir bunnpanna utsatt for litt mer risiko. alltid kjekt å ha beskyttelse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 26, 2011 Noen som har erfaring med H&R og/eller FK silverstein? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 29, 2011 Noen som har erfaring med H&R og/eller FK silverstein? Jeg hadde senkefjærer fra H&R på min 4 motion 3bg. Skal se om jeg finner igjen noen bilder av den så kan du se. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 30, 2011 Jeg hadde senkefjærer fra H&R på min 4 motion 3bg. Skal se om jeg finner igjen noen bilder av den så kan du se. Hadde vært kjekt med ett bilde. Men, det var kun fjærer og original dempere? Skulle likt å vist om det f.eks er noen justeringsskruer som kan ta borti ved for lav justering på de? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 30, 2011 Vi anbefaler ikke Silverline settene til disse bilene pga at gjengene er veldig skjøre og tåler mindre enn de galvaniserte settene. Så om man ikke er veldig nøye og forsiktig ved montering så kan risikere at justeringsmutterne setter seg. Da er det bedre og bruke en hundrelapp på feks. en boks flytende tectyl for å beskytte det galvaniserte settet. Har et Highsport på lager om du vil ha senk i helga. (kan ta med til Hadeland) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 2, 2011 Såg ikke innlegget før nå, og var ikke på Hadeland i helga. Hadde kanskje tatt turen dit, om jeg hadde hatt senk TIL helga. Men jeg somler fælt og er så ubestemt. Har jo egentlig bestemt meg for H&R eller KW V2, men fornuften er etter meg. ER jo en familiebil som ikke kan senkes sykt lav. Og siden jeg ikke bygger noe utstillingsbil heller så trenger jeg ikke det frakkeste på markedet. Men jeg vil alikevel kunne ha muligheten til justere litt lavere til treff evt., og at det skal være bra demping. Hva ville du anbefale Håkon? Supersport eller ett av FK settene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 2, 2011 FK funker veldig bra på Passat 4M, det er iallefall min erfaring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 2, 2011 Jeg hadde KW V1 på min 4motion. Synes det var veldig behagelig jeg, helt til jeg senket det i bunn. Da ble det rimelig "knallhardt". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 3, 2011 FK funker veldig bra på Passat 4M, det er iallefall min erfaring. Highsport eller Königsport? Det som står som TÜV mm, er det maks senk på settene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 3, 2011 Highsport eller Königsport?Det som står som TÜV mm, er det maks senk på settene? De går som regel endel lavere enn det som står som TUV.. Det er kun det som er maks lovlig godkjent senk i henhold til TUV.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 4, 2011 De går som regel endel lavere enn det som står som TUV.. Det er kun det som er maks lovlig godkjent senk i henhold til TUV.. Akkurat, da satser vi på det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 4, 2011 Fornuften har tatt overhånd, så kommer til å gå for ett billigere sett. Blir enten Supersport eller FK Highsport. Må bare forhøre meg om noen har noe ris/ros å komme med mellom de settene. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=212883 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...