Anbefalte innlegg

hei! idag har turboen vert forferdlig treige me å i gi noe krefter, trør gassen i bånn å etter ca 3 sek så komme turboen for fult! :P

 

sjekket kontakten inn på n-75 å sitt kjapt over vakumslangene...

 

som noen kanjse vet hadde jeg problemer med vnt staget på tuboen tidligere som jore at den kuttet. (jør det enda men er mye bedre etter jeg rensket turbo)

kan de ha noen sammenheng?

 

takker for svar! :)

 

bilen er en audi a4 1.9tdi AFN

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er foresten feilkoden jeg hadde på bilen ;)

3.02.11.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er foresten feilkoden jeg hadde på bilen ;)

 

Får og denne meldingen men finner ikke ut hva det er.

har sjekka med Vag com å funnet ut at turboen lader 1 bar men at verdien fra LLM kommer ikke opp i mer en 2,5v skal være 5v på full gass, har nå prøvd 3 forskjellige (nye) LMM å alle med samme resultat. Har målt alle kablene som går til å fra LMM å alle gir det de skal.

Har omet alle kablene frem til hjernen å alle kablene er ok.

Er det noen kloke hoder som kan hjelpe her, ( får forresten opp til 2,7 i verdi når jeg napper av stikket på LMM å da går den en smule bedre)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte å nevne at N75 ventilen var det første vi prøvde å bytte

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grrrr, fant feilen:::: det var audi verkstedet i haugesund som hadde revet av vakumslangen til N75 ventilen i andre enden da de tok 3700 kr for en 10 minutters jobb å skifte N75 ventilen.

( Skal du ha noe skikkelig gjort så må du gjøre det selv)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grrrr, fant feilen:::: det var audi verkstedet i haugesund som hadde revet av vakumslangen til N75 ventilen i andre enden da de tok 3700 kr for en 10 minutters jobb å skifte N75 ventilen.

( Skal du ha noe skikkelig gjort så må du gjøre det selv)

 

Hehe kjenner til følelsen, har selv vært borti at et verksted skulle skifte tempføleren min. Det endte opp med en vannlekkasje i området etter de skiftet den:(

 

Alle kan gjøre feil, men med store markedet den dag i dag så bør de legge seg høgt oppe på service listen etter at slike feil er gjort:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tilbake på topic for å svare på morten sitt problem.. hadde nettop samme feil med min AFN, husker ikke om det var samme feilkode. men da gikk bilen i nødmodus og fikk ikke noe spesiell motor effekt, maks 70 i oppoverbakker uansett gir osv. da var det VNT mekanismen i turboen som hadde kokset tett og klarte ikke å røre på seg. fant denne videoen når jeg feilsøkte,

og fant ut at når jeg utførte den testen bevegde den armen seg 0,5 til 1cm og ikke mer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.