Spørsmål om verkstedpris for diverse arbeid - Audi Coupe quattro

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurte på om noen hadde peil på hva som var ca normal pris på verksted for:

skifting av dempere (2stk)

en bærekule (1stk)

en håndbrekkvaier (1stk) og noen klemmer på bremseslangene? (4stk eller 8stk vet ikke helt)

Er snakk om en Audi Coupe 20v quattro.

Vet ikke helt om det var her jeg skulle legge det inn, så rett meg hvis jeg tok feil....

hilsen

RV

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har en formening?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Jeg lurte på om noen hadde peil på hva som var ca normal pris på verksted for:

skifting av dempere (2stk)

en bærekule (1stk)

en håndbrekkvaier (1stk) og noen klemmer på bremseslangene? (4stk eller 8stk vet ikke helt)

Er snakk om en Audi Coupe 20v quattro.

Vet ikke helt om det var her jeg skulle legge det inn, så rett meg hvis jeg tok feil....

hilsen

RV

Dette kan fort bli dyrt. 10-15 lapper med deler tenker jeg.

Fabian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor så dyrt? Hva koster liksom?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytte dempere er mye jobb og koster kroner, bytte håndbrekkswire er en dittjobb (les: dyrt) og bærekuler er dyrt.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytte dempere tar jo max 1 time per stk, handbrekkvaier er heller ikke noe stress når man har lift og selve bærekula koster 495,-... skulle gjort det selv... hadde spart 6000 og hatt bilen samme dag istedet for å betale 10k og vente på den i en uke... kan tro jeg angrer....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor så dyrt? Hva koster liksom?

Som Vidar så, dempere er fort 2000 bare i deler, og sikkert det samme i jobb. Håndbrekkswaier er en jobb som er tidkrevende, og da er det fort ganske mange tusen, jeg vet at på V70 så koster det 8-9 lapper å bytte håndbrekkswaier. Bærekule er sikkert 2-3 tusen med deler og jobb.

Fabian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja, syntes det er overprisa jeg altså... skulle tru det var gull de skulle bytte.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du alt fått utført jobben eller? Dette er jo ting som sikkert et medlem i skien & omegn kunne hjulpet deg med, hvis du kjøpte inn deler. Da halveres jo fort prisen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Timelønna e ganske dyr på verksted!:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både ja og nei.... jeg sendte den inn for å bli fikset i tru om at det kanskje ville koste en 5-6 lapper totalt.... (Jadda jeg burde bedt om pris, det vet jeg nå!) men så greide verkstedet å bestille feil dempere enn det det skulle være (det mente de forøvrig at jeg måtte dele kostnaden med de på (?)) Nå står den på verkstedet og venter på riktige dempere....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Timelønna e ganske dyr på verksted!:D

Kødder du eller.... neste gang gjør jeg det selv! Billigere og raskere...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både ja og nei.... jeg sendte den inn for å bli fikset i tru om at det kanskje ville koste en 5-6 lapper totalt.... (Jadda jeg burde bedt om pris, det vet jeg nå!) men så greide verkstedet å bestille feil dempere enn det det skulle være (det mente de forøvrig at jeg måtte dele kostnaden med de på (?)) Nå står den på verkstedet og venter på riktige dempere....

Verkstedet bestillte feil dempere sier du. Hva slags kostnad var det som kom i tillegg da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håndbrekkwire på disse bilene er jo "walk in the park" i forhold til mye annet.. Det er også skifte av bærekule..

Men som sagt så blir det fort dyrt på verksted.. Anbefaler å ta opp telefonen og ringe om pris jeg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Verkstedet bestillte feil dempere sier du. Hva slags kostnad var det som kom i tillegg da.

1400,- hvis jeg skjønte han riktig...

Øyvind: Jeg har byttet alle disse delene på en tidligere MAKAN bil så jeg vet at det ikke er spesielt vanskelig, eller tidskrevende.... så det er liksom derfor jeg ikke fatter prisen.... men hvis mekanikere tar 1550,- i timen så hadde faen ikke jeg klaga på lønna mi ihvertfall...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

;)Hehe men åssen har de fått denne kostnaden da er det snakk om ekstra arbeid eller. Det skal da ikke koste deg en krone dette. Hørtes ut som ett rimelig useriøst verksted som skal ha ekstra penger av kunden sin fordi DE har driti seg ut og bestilt feil deler.

Er det lov å spørre om hvem verksted vi snakker om:)

Bare så det er sagt en mekaniker har ingen fet timelønn men det koster og drifte ett verksted. Det er også veldig forskjell på hva du må betale rundt omkring. Men om du ikke driter penger så lønner det seg å ta en ringerunde;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1400,- hvis jeg skjønte han riktig...

Øyvind: Jeg har byttet alle disse delene på en tidligere MAKAN bil så jeg vet at det ikke er spesielt vanskelig, eller tidskrevende.... så det er liksom derfor jeg ikke fatter prisen.... men hvis mekanikere tar 1550,- i timen så hadde faen ikke jeg klaga på lønna mi ihvertfall...

verksted priser er dyre...men dumt å ikke spørre om pris før du setter igang kansje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Freddy: Vil ikke ut med noe navn akkurat nå, jeg får se på sluttregninga hvor jævli det blir....

Helge: Hvis du leser hele tråden så har jeg kommentert det.... det blir selv-reparert neste gang gitt :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om verkstedet mener du bør ta noe av regninga fordi de bestilte feil deler så er de latterlig useriøse. Nå skal det sies at i følge håndverksloven så kan ikke verkstedet øke prisen mer enn en hvis prosent i forhold til hva som er avtalt om jeg ikke husker feil, men er desverre usikker på hvordan det er når prisen ikke er avtalt på forhånd. Derfor ville jeg sterkt anbefale deg å sette deg litt inn i det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om DEI har bestilt feil så ska ikkje det koste deg ei krone!:)

Ka verksted er det? Merkeverksted, jalla verksted eller eit ikkje godkjent verksted?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt i underkant av 10k betalte jeg.... de greide å bruke 6.8 timer på det (Y).... men de tok seg ihvertfall ikke betalt for delene de hadde bestilt feil da... ikke utifra kvitteringa ihvertfall....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.