Godkjenning av felg/dekk dimensjon Golf IV

Anbefalte innlegg

Hva er dei breiaste felga / dekka eg kan få godkjent på bilen min Golf IV (bilen er skjermbredda så skal ikkje være noe probl sånn sett for min del. greier ein å få godkjennt 2 forskjellige dimensjona? eg har i dag 235/35-19framme og 245/35x19 bak og er det problem å få godkjennt 3 delte felger i Norge? skal inn igjen på 1 gangs kontroll med den i løpet av sommer`n tenkte eg så da vil eg ha den godkjent med størts mulig dekk om eg ikkje greier å få den godkjent med dei som står på i dag!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her må du vel holde deg innenfor rulle dia ( + - ).

Golf 4 er jo typegodkjent med en dim. som du trolig må forholde deg til eks. 195 65 15 / 225 45 17.

 

Endring av sporvidde kan jo ikke overskride 15mm.

Men, godt mulig det er og få papirer på mye av dette. Ulik dim. på hjul er di vel ikke så glad i på en golf kanskje ( vet det går på BMW )

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det bør ikke være noe problem å godkjenne 3-delte felger. Men det blir vanskelig å godkjenne ulike dimensjoner foran og bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det bør ikke være noe problem å godkjenne 3-delte felger. Men det blir vanskelig å godkjenne ulike dimensjoner foran og bak.

 

Det blir vel vanskelig om bilen har awd, men kjem ikkje annpå når ein har rwd eller fwd vel: klø :, trudde no eg vertfall!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med Brock felger jeg selger er Golf IV oppført med 8,5x17 og 10x17 med TUV så det kan jo la seg gjør. siste ordet er vel uansett Biltilsynet som har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du seier ulike dimensjoner foran og bak så tenker du dekk dimensjoner sant? for om det er forskjellige felg dimensjoner foran og bak så skal ikkje det ha noe å sei så lenge dekk dimen er den samme...?

 

 

Det bør ikke være noe problem å godkjenne 3-delte felger. Men det blir vanskelig å godkjenne ulike dimensjoner foran og bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du seier ulike dimensjoner foran og bak så tenker du dekk dimensjoner sant? for om det er forskjellige felg dimensjoner foran og bak så skal ikkje det ha noe å sei så lenge dekk dimen er den samme...?

 

Kjem ikkje annpå ka han tenkte egentlig!

 

Burde ikkje vere noko problem å få 9" framme me 235/35-18 og 11" bak me 255/35-18 godkjent ville no ikkje eg tru!: klø :

Berre eit eksempel!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som eg har i dag er Følgande: Work Wheels VS-XX Light-weight 3-piece Forged,235x35-19”x8.5” (front) 245x35-19”x9.5” (rear) ET15

 

ET15 er ikkje det inpresset? isåfall er det noen som veit hva det skal være på bilen min??

 

slik eg har fortsått det så må bilen være levert orginalt fra fabrikk med forskjellige dekk dim framme og bak for at ein skal få det godkjent..: klø : slik som tidlegare BMW der finner ein ein del på vegen med breie bak og noe smalere framme.. så lenge inpressert stemmer å dekka ikkje stikker utforbi skjærmane og det er lik dekk dim bak som framme så skal jo alt være ok ville eg tro.. så da får eg gå for anten 235 eller 245 framme som bak da;) Det skulle jo være den greiaste måten å gjøre det på det:)

 

Kjem ikkje annpå ka han tenkte egentlig!

 

Burde ikkje vere noko problem å få 9" framme me 235/35-18 og 11" bak me 255/35-18 godkjent ville no ikkje eg tru!: klø :

Berre eit eksempel!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se i TÜV papirene til breddesettet hva felg/dekk dim det er godkjent med :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen min er godkjent med 10x17 med 245/35-17 :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får ikkje godkjent bilen med forskjellinge dekkdimensjona fremme og bak. Skal være slik frå fabrikk om det skal gå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får ikkje godkjent bilen med forskjellinge dekkdimensjona fremme og bak. Skal være slik frå fabrikk om det skal gå.

 

det er min ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt du har tuv på kan i teorien godkjennes. Så skaff papira, og se hva du kan godkjenne :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er min ;)

 

Hva med å si hva du gjort og hva som står i vognkortet ditt da, istedet for å si nananannana :)

 

Regner med det kom slik fra Rieger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å si hva du gjort og hva som står i vognkortet ditt da, istedet for å si nananannana :)

 

Regner med det kom slik fra Rieger?

 

jeg har faktisk ikke gjort noen ting, når bilen kom fra Rieger så hadde jeg et tyskt vognkort på 4,5 side hvor ting sto både vannrett å loddrett så når jeg viste bilen på Økern så tok dem å så over bilen ( da sto bilen på 19" felger ) å når jeg fikk det nye vognkortet så sto det godkjent med 10x17 245/35 17 og 8x17 225/35 17 og 8,5x19 235/35 19 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har faktisk ikke gjort noen ting, når bilen kom fra Rieger så hadde jeg et tyskt vognkort på 4,5 side hvor ting sto både vannrett å loddrett så når jeg viste bilen på Økern så tok dem å så over bilen ( da sto bilen på 19" felger ) å når jeg fikk det nye vognkortet så sto det godkjent med 10x17 245/35 17 og 8x17 225/35 17 og 8,5x19 235/35 19 :)

 

Slik jeg tolker dette er det andre dimmensjoner som er godkjennt på din bil, ikke noe om forskjellig foran og bak, da skal det stå det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får ikkje godkjent bilen med forskjellinge dekkdimensjona fremme og bak. Skal være slik frå fabrikk om det skal gå.

 

Eller med godkjenning fra Feks TÜV

 

Ruller vel en og annen Polo 6N her i landet godkjent med 8/9x14 også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.