Hvilke tennplugger til 1.8T BFB (Fjusker ved pådrag)

Anbefalte innlegg

Som topic sier, hvilke plugger til 1.8T motorkode BFB (03 Audi A4 TQ)?

Bilen er chippet til ca. 200 hk.

Kjøpte nye plugger på Mekonomen, Bosch FR7KPP. Etter dette har ikke bilen gått særlig bra.

Fjusker ved fullt gasspådrag ved ca. 2000-3000 rpm. Dette er sporadisk.

Har sjekket motoren for luftlekasjer, justert spjeld, nye coiler++++ Havner opp med den trua at pluggene er ustabile.

Hvilke plugger bør jeg handel? Evt. hvor?

Er også lekasje i toppdekselpakningen slik at det kommer litt olje nede i plugghullene....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt samme i 2 år nå, var på tur og gi opp alt som finnes er skiftet snart i motor rommet, lette så på vortex og der lå svaret, nye plugger en grad kaldere og gapet disse til 0.06 og bilen har gått som en kule og klokkerent i 3 uker nå.Sitat fra vortex:

OE Plugs: NGK PFR6Q - .032" gap

For Stock Cars - .032" gap:

•NGK BKR6E/6962

•Autolite 3923

•Denso Iridium IK20

For Chiped Cars - .028" gap:

•NGK BKR7E/4644 (formerly 6097)

•Autolite 3922

•Denso Iridium IK22

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt samme i 2 år nå, var på tur og gi opp alt som finnes er skiftet snart i motor rommet, lette så på vortex og der lå svaret, nye plugger en grad kaldere og gapet disse til 0.06 og bilen har gått som en kule og klokkerent i 3 uker nå.Sitat fra vortex:

OE Plugs: NGK PFR6Q - .032" gap

For Stock Cars - .032" gap:

•NGK BKR6E/6962

•Autolite 3923

•Denso Iridium IK20

For Chiped Cars - .028" gap:

•NGK BKR7E/4644 (formerly 6097)

•Autolite 3922

•Denso Iridium IK22

Såpass ja! Begynner å minne om mitt problem. Uansett hva jeg gjør blir d ikke bedre..

Men for all del, skal bestille NGK BKR7E! ;) Håper dette løser problemet.. ;)

Hvor handle disse pluggene til en rimelig penge?

Takk for svaret! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte mine på ebay fra england 1 dollar stykket pluss frakt, men tror de skal ha disse på bensinstasjoner eller lignende til 100 lappen for stykket.Funker gull hos meg hvertfall.Da har jeg prøvd alle typer dyre orginale plugger tuil audi men samma viset,putret og fjusket når man trykket på litt gass i mellom registret.,måtte bare lure pedalen sakte inn mellom flekkene får og få den til og gå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at tråden har vært inaktiv en stund. Men har nå bestilt NGK BKR7E. Gapper man disse ned til 0.06?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at tråden har vært inaktiv en stund. Men har nå bestilt NGK BKR7E. Gapper man disse ned til 0.06?

Gjorde ingenting før jeg monterte disse i bilen jeg.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gappet mine til 0.7mm for å være på den sikre siden. Hvor mye effekt kjører du over orginalt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte Bosch f5dp0r som står på 2.2 orginalt, til min 300hk 1.8t.

De var gappet til 0.6 fra fabrikk og det funket knall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gappet mine til 0.7mm for å være på den sikre siden. Hvor mye effekt kjører du over orginalt?

Ligger ca 50-60hk over originalt tenker jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.