#1 Skrevet Februar 4, 2011 Kjøpte ny sommer 2010 og nå får jeg feilmelding igjen på at den er gåen: bh : Noen som feiler bilen siden den tar livet av lamdaen så fort? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 4, 2011 Nøyaktig feilkode er ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 4, 2011 Mange av feilkodene som kommer som henviser til lambda er pga andre feil på motoren, som igjen gir feilverdier/funksjon på lambda. Legg ut hele feilkoden istede, da er det mye lettere å bistå teknisk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 4, 2011 16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit P0130 - 35-10 - - - Intermittent 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 4, 2011 Sakset ifra Ross-Tech: 16514/P0130/000304 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit Possible Causes Oxygen (Lambda) Sensor Heating Bank 1 Sensor 1 faulty Possible Solutions Check Oxygen (Lambda) Sensor Heating Bank 1 Sensor 1 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 5, 2011 Er det brukt noen form for el-rens i stikkerhus til lambda? Er ledningsnett fra lambda stikkert til ECU kontrolert? Er ny readiness kode generert? Dette vil avdekke nåværende funksjon på lambda. Jeg tipper at problemet ligger et annet sted enn lambda, om dette er samme feilkoden som var før du byttet ut sonden. Er tilpassingskanal 0 gjennomført i motorstyreenhet etter lambda skift? (slette erfaringsverdier) Er det en orginal sonde som er montert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 5, 2011 Problemet er at den funket helt greit i noen mnd, også fikk jeg feilkoden. Men når jeg kjørte en lengere tur på 65mil så halvveis på turen gikk bilen merkbart bedre. Eg tenkte det at den er blitt tilgriset av olje/sot, også på langturen ble det brent vekk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 5, 2011 Prøv å aktiver grunninstilling kanal 99 i motorstyreenhet og kjør bilen mens den står i denne grunninstillingen. Da kobles lambda regulering ut, og om det er feil på lambda som forringer motorens ytelse så vil det merkes. Visningsfelt 4 skal vise off, om den er koblet ut. Feilen din sier noe om oppvarmingen til sonden, noe som i seg selv ikke gjør noe med signalet fra sonde når den er varm. Feilen din sier ingenting om feil i målecelle strømkretsen til sonden. Du skal ha et 12v spennings signal fra ecu til oppvarming på sonde, man har 12v konstant fra ecu til sonden, minus siden av oppvarmingen taktes mot jord igjennom ECU for å oppnå ønsket volt på oppvarmingen av sonden, volten kan måles som en gjennomsnittlig volt med multimeter. Sjekk før fukt i stikkerhus, dårlig kontakt, slappe stikkere, dårlig jordinger til ECU og ledningsnett fra sonde til ecu. Men som sagt, oppvarmingen har ingenting med signalene fra lambdasonden og skal helle ikke påvirke blandingstilpassingen på motor. Intermittent betyr btw sporadisk, noe som også gjør det mere trolig at det er snakk om jordingsproblem, kontakt problem fremfor en feil i sonden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 5, 2011 Prøv å aktiver grunninstilling kanal 99 i motorstyreenhet og kjør bilen mens den står i denne grunninstillingen. Da kobles lambda regulering ut, og om det er feil på lambda som forringer motorens ytelse så vil det merkes. Visningsfelt 4 skal vise off, om den er koblet ut.Feilen din sier noe om oppvarmingen til sonden, noe som i seg selv ikke gjør noe med signalet fra sonde når den er varm. Feilen din sier ingenting om feil i målecelle strømkretsen til sonden. Du skal ha et 12v spennings signal fra ecu til oppvarming på sonde, man har 12v konstant fra ecu til sonden, minus siden av oppvarmingen taktes mot jord igjennom ECU for å oppnå ønsket volt på oppvarmingen av sonden, volten kan måles som en gjennomsnittlig volt med multimeter. Sjekk før fukt i stikkerhus, dårlig kontakt, slappe stikkere, dårlig jordinger til ECU og ledningsnett fra sonde til ecu. Men som sagt, oppvarmingen har ingenting med signalene fra lambdasonden og skal helle ikke påvirke blandingstilpassingen på motor. Intermittent betyr btw sporadisk, noe som også gjør det mere trolig at det er snakk om jordingsproblem, kontakt problem fremfor en feil i sonden. Skal prøve 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 5, 2011 Veit dette kan virke noe gresk muligens, men dette er i allefall ting som bør sjekkes enten man klarer det selv eller må sette bort bilen:) Lykke til i allefall:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 5, 2011 jobber med akkurat samme feil i golf 4 til en bekjent. Har ikke kommet til bunns enda, men ligger nok i ledn-nett/kontakt ja! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 5, 2011 sw oppdatering kan hjelpe på noen biler/motorer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 6, 2011 Prøv å aktiver grunninstilling kanal 99 i motorstyreenhet og kjør bilen mens den står i denne grunninstillingen. Da kobles lambda regulering ut, og om det er feil på lambda som forringer motorens ytelse så vil det merkes. Visningsfelt 4 skal vise off, om den er koblet ut.Feilen din sier noe om oppvarmingen til sonden, noe som i seg selv ikke gjør noe med signalet fra sonde når den er varm. Feilen din sier ingenting om feil i målecelle strømkretsen til sonden. Du skal ha et 12v spennings signal fra ecu til oppvarming på sonde, man har 12v konstant fra ecu til sonden, minus siden av oppvarmingen taktes mot jord igjennom ECU for å oppnå ønsket volt på oppvarmingen av sonden, volten kan måles som en gjennomsnittlig volt med multimeter. Sjekk før fukt i stikkerhus, dårlig kontakt, slappe stikkere, dårlig jordinger til ECU og ledningsnett fra sonde til ecu. Men som sagt, oppvarmingen har ingenting med signalene fra lambdasonden og skal helle ikke påvirke blandingstilpassingen på motor. Intermittent betyr btw sporadisk, noe som også gjør det mere trolig at det er snakk om jordingsproblem, kontakt problem fremfor en feil i sonden. Prøvde å koble ut lamdasonden via kanal 99, men ingen forskjell. Leste ut noen nye feilkoder: 16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit P0130 - 35-10 - - - Intermittent 17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Performance too Low P1103 - 35-10 - - - Intermittent 16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold P0420 - 35-10 - - - Intermittent 16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected P0411 - 35-10 - - - Intermittent 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 7, 2011 Er det den fremre eller bakre lamdasonden jeg har fått feilmelding på ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 7, 2011 Det står S1 i feilkoden, som er sensor 1.. Vil nå tippe den er først 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...