Anbefalte innlegg

Noen som har gjort dette og har lyst å dele hvordan det ser ut etter en sommer og vinter:)

Vurderer det selv, men det er vel en grunn at dette bare er svart plast fra fabrikk?

Gjelder passat 3c.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikkje gjort det på 3c men gjort det på eindel 3bg og den elste er ca 4 år siden og ser like braut i dag, med skikkelig vask og grunning er det ingen problem:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser de praktiske hensynene med å ikke ha lakk helt ned, utføres denne jobben etter læreboka er det ikke noe problem. Har bekjente som konsekvent lakkerer helt ned ved bil bytte hvis det ikke allerede er lakk helt ned. Personlig foretrekker jeg lakk helt ned og er villig til å ta ulempen eventuelt utbedringer på sikt hvis nødvendig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

begge 3cene mine er lakket heilt ned og er veldi bra:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har S2-fangere som er lakket ned og hadde det ikke vært for at bakfangeren var det da jeg kjøpte den og frontfangeren hadde ei dyp ripe, hadde jeg aldri gjort det. Jobben er bra utført, men det hindrer likevel ikke at det etter tre vintre nå er tusenvis av ørsmå steinsprutskader i frontfangeren. Lenger opp er den like fin, men den nedre delen - som originalt er svart - ser langt fra like fin ut. Heldigvis er bakfangeren like fin.

På en utstillingsbil er det greit nok. På en bruksbil som går 30K i året (som min) foretrekker jeg heller svart plast som alltid ser fresh ut framfor nedlakka fullt av steinsprut. Dog er løsninga meget enkel: Lakke det hele opp igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går bra, men som sies, kan bli litt småhakk lett ved mye kjøring, anyway, rens GODT med tynner, spray på plastikk grunning, så med lakk. Er du heldig, holder det med en boks lakk rundt. Går fort 4 timer totalt, er jo endel maskeringsjobb også, delte det opp og tok det ute på gårdsplassen, fint vårarbeid, og forskjellen er som natt og dag : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vest du apsolutt skal jøre det sjøl med spray boks. Så la vær. blir værkent fint eller hålbart.

Vest det e en brukt fanger så e det garangtert masse ripe å steinsprang. så e det vel struktur i plasten såm må bort.

Da må du legge 2 lag med fyller med mellomsliping mellom vært lag. Ikke nåkka spray boks fyller.

Så lakk det med ånklig lakk å sprøyta.

Har akurat jort samme jobben med a6à mi. Blir jævelig fint. Men æ fikk det proft lakka. Det e det apsolutt bæste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke gjør ting på bilen med sprayboks! :P

Og ikke vask med tynner.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe problem å lakkere helt ned. Bare vask ordentlig og slip det godt og bruk en rød matteklut for å komme godt nedi mellom "ruglene" i plasten. Legg så på en 2k plastgrunning og en god del fyller. La det tørke til dagen etter og slip fylleren og lakker:) Da får du samme finish som resten av bilen, ikke noe fint å lakkere når underlaget har struktur. En lakkerer vet hvordan dette gjøres, sprayboks er fy fy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det må gjøres skiligt, godt med fyller, og foralldel ta delene av bilen og ikkje lakk mens det henger på. kordan legger vi ut bilder her? då kan eg legge ut av mine 3cer som er lakket ned:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som skrevet over ikke sprayboks!

Vaskes grundig, fyller, vannsliping, plastgrunning og ordentlig lakk med plastsealer. Sealeren gjør at lakken ikke blir så "sprø". Det blir strøkent og holder bra!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det er en over her som vil poste bilder av sine nedlakkerte 3c`er. Bare kjør på!:-)

For å roe nervene til noen, så vil dette bli tatt som en del av vårpussen. Så alle deler blir demontert og lakkert på lakkverksted mens jeg shiner resten av bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.