#1 Skrevet Februar 4, 2011 når jeg starta bilen, gikk den på tomgang, men døde ut ved å trykke raskt på gasspedalen. Lot bilen stå å gå, mens jeg drev på med noe annet, å hørte at den begynte å fjuske mer å mer, tilslutt stoppa den av seg selv Når jeg starter igjen er den någet tungstartet, å er treig på respons på gassen. Ryker også greit svart fra eksosen når jeg gir på. Den går ikke på tomgang nye plugger har blitt satt inn, kjøpte fra mekonomen (ngk platinum laser somthingsomthing ) Oppsett er gt28rs Unitronic bigturbo software 2.5 tom eksos front montert ic gensis 415 dyser Bilen ble kjørt en god stund med grunntrykk, å har fungert smertefritt. Satt inn ny chip fra unitronic og dyser fra genesis. og bilen ble sånn etterpå. henta fra vag.com og fikk kjørt ut feilkoder på lambasensor, husker ikke kode, men var noe med heating function og noe på selve kretsen til lambda. Dette er en ebaysensor, så mulig denne har ryki igjen? vil jeg få store problemer av en herpa lambda? bilen er så godt som ukjørbar, har ikke tørt å kjøre noe sted enda =P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 5, 2011 Hørtes først ut som et mulig gasspjeld problem, men siden dette kom etter tuning så vil jeg tro dette har noe med bensintilførslen? Om du har feil på lambda, så vil det forekomme feil verdier, så vil tro den vil fjuske av den grunn. Kjør diagnose, se om du får hentet ut en SDC kode på hvilken del som evnt er defekt, så kan jeg finne fram til hvilken del det er snakk om, om du trenger det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 5, 2011 Har prøvd div muligheter for å kjøre adaption på gass spjeldet. men siden jeg har en 96 moddel, så er det ikke mye å få gjort igjennom vag.com ser det ut til Regna med at hvis ecu får feilkode på lamda, at den ble kjørt i closed loop, å at jeg ikke motoren ville bli så fjuskete? Har også walboro bensinpumpe, men denne har jeg kjørt med et par mnd uten problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 5, 2011 Kjør grunninstilling 99 på motor og se om den går da.. mens grunninstilling er aktiv. Det kobler ut lambda reguleringen. Ikke alle det går på. men prøv. visningsfelt 4 skal vise off i grunninstilling om det går, hvis ikke bilen er for gammel. Om lambda gir et feilaktig signal.. men like så et signal, så vil blandingen bli feil og den vil fuske feks. Grunninstilling av gasspjeld er kanal 98 i motor på din bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 5, 2011 (endret) skal prøve imorra. Bare litt farout. Jeg ser at genesis dysene kommer i to utførelser. En lang og en kort lang kort jeg har da AEB motor jeg har den korte typen. hmmm på mine sitter det ikke oring i det øverste hakket , altså bare en oring nederst å syntes det høres ut som det lekker rundt dysene. virker også som de sitter for langt nedi dysehullene, for når jeg skulle dra de opp igjen, datt oringen og clipsen av på 2 dyser, (på sylinder 1 og 4) klarte å fiske opp delene igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...