Bytte av Drivaksel Mansjett Golf IV

Anbefalte innlegg

Eg har Drivaksel mansjett som må byttes? (Golf IV) hørte det var ein kar som snakka om at ein fekk kjøpe noen som ein kunne montere på uten å måtte demontere akslingen? er dette noe god løysning? evnt er det noe hokus pokus å demontere/montere den akslingen igjen vist ein går for ein orginal mansjett? noe spess ein må passe på med tanke på mont/demont??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har eg funnet tak i den mansjetten som ein slepper å demontere akslingen for å montere:

http://www.bema.no/product/2930161/

Men slik eg ser det er dette INGEN god løysning å gjøre det på denne måten! for om det ikkje skulle bli 100% tett så er man like langt igjen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du er skikkelig nøye og forsiktig når du monterer og limer sammen den der så vil den sikkert fungere i mange år den.

Godt lim er undervurdert :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror heller jeg ville tatt meg en ekstra halvtime på å demontere akslingen og sette på en ordentlig mansjett. Blir ikke den der helt tett så har du brått mer enn en ødelagt mansjett.

Fabian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med fabian! Og ett spørsmål:) Går det ann og være renslig med en slikk mansjett jobb? Det fettet er ikke akkurat det rensligste man kan holde på med:): bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Misforstå meg riktig. jeg ville også demontert for å få på en skikkelig mansjett.

Jeg sier bare at godt lim på riktige overflater kan bli sterkere enn selve materialet det limer, på samme måte som du kan få en sveisefuge til å bli sterkere enn de delene den holder sammen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går det ann og være renslig med en slikk mansjett jobb? Det fettet er ikke akkurat det rensligste man kan holde på med:): bh :

Bruk gummihansker, MASSE bremserens/sitrusrens og papir samt trykkluft. Da er du sikret for å hverken få dritt på fingrene og i tillegg sikker på at alt blir rent.

Fabian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.