Varmetråder i bakrute - Audi 100 c4

Anbefalte innlegg

Hei.

Sliter med at varmetrådene i bakruta mi på "Tornadorot" ikke fungerer.

Har kjøpt helt ny bryter hos Møller å satt i, men er like dødt fordiom....

Lyser heller ikke i bryter, som skal indikere at varmen er aktivert.

Er det noe sikring eller relè som denne bryteren er styrt av, som kan ha tatt kvelden : klø : ?

Jeg vet vertfall nå at det ikke er bryteren som er defekt : rolleyes !

Takker for svar !!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes et rele (vet ikke hvilket), men har du gjort noe så enkelt som å sjekke at ledningene faktisk er koblet til ruten, og sjekket om det er strøm på ledningene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay.

Vi har hatt bilen i familien siden 1996, å varmetrådene har fungert tidligere, når far min hadde bilen.

Så at ledningene er koblet til er jeg 100 % sikker på, i og med at vi aldri har skiftet bakrute eller fiklet med noe bak der tidligere. Men jeg har troen på at det kan være det relè`et som har tatt kvelden. Får prøve å finne dette og skifte det.

Takk for nyttig tips :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

99,9% sikkert at det er ledningene i overføringa fra karoseri til bakdøra som er kortsluttet, typisk feil er varmetrådene ikke fungerer, lysene detter ut etc, bare og skjøte så blir det bra igjen.

Et tips er og fylle overføringa med vaselin eller annet fett så man minimerer friksjonen som skaper slitasje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel en sedan? Da er det nok ikke ledninger til varmetråder i bakluka. Men bak dekselet på C-stolpen, tror det er på venstresiden, sitter det en antenneforsterker som er koblet til varmetrådene (de fungerer også som antenne til radioen), du kan jo prøve om du får til å måle gjennomgang i trådene, for å utelukke brudd i de.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen min er orginalt levert med el. anntenne på venstre baksjerm. Denne er nå fjernet fordi den sluttet å fungere etter noen år i vårt eie. Far monterte en ny Biltema antenne, å når jeg overtok bilen, fjernet jeg hele antenna igjen, å har kjørt uten siden da.

Kan svaret rett å slett være at varmetrådene ikke fungerer, fordi jeg har fjernet anntenna da ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finn rele'et som styrer det, og bytt det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ikke brukt varmetrådene i vinduet i ditt eie?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ikke brukt varmetrådene i vinduet i ditt eie?

Nei, driten har jo ikke funka : dum ::P

Men nå skal jeg se om jeg får skifta relè`et, så ser jeg ikke bort fra at alt ordner seg igjen : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.