#26 Skrevet Mars 2, 2011 Da har jeg henta delen dem påstår det er noe galt med, sitter igjen med en følelse at Albjerk ikke veit hva dem snakker om.. Delen som dem påstår det er noe galt med er ikke frihjulet, men strammeren til reima.. Når jeg kjørte hjem ifra albjerk igjen da, kjørte jeg så motoren ble god og varm. Tenkte at jeg skulle ta å høre litt bedre på hvor lyden kommer ifra. Jeg mener den IKKE kommer fra reim området, men ifra girkasse siden. Så jeg tok å gjorde et opptak igjen, der jeg stikker telefonen ned i området hvor reimene er og så fører telefonen over i området lyden kommer ifra.. Som dere hører så blir lyden omtrent borte av andre lyder nede ved reimene, tar jeg telefonen opp igjen og fører den over til girkasse området så blir lyden ganske så kraftig.. Lyden blir bare høyere og høyere etterhvert som den sto.. Denne filmen er etter 2 minutter fra sist, lyden begynner å bli konstant Blir spennende i morgen da, om lyden blir borte fra "strammehjulet" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Mars 2, 2011 Aldri hørt slik lyd fra den strammeren før, men alt må jo skje for første gang hehe. Spennende og se da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mars 2, 2011 (endret) Sitter her lurer på om egentlig er vits i det heletatt å bytte denne delen i morgen. kosta jo 1200 kr også! Bytter jeg den får jeg vel ikke penger igjen for delen om det ikke skulle være denne.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Mars 2, 2011 Prøv å ta av dynamoreimen og hør om lyden blir borte.. Er den der fortsatt så er det jo ikke strammeren/frihjulet som er ødelagt For meg så hører det ut som svinghjul, men er litt vanskelig å bare høre lyden og gi en diagnose. Har vært borti mange rare lyder som kommer fra svinghjul. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Mars 2, 2011 Er ikke "bare bare" og ta av reima til dynamoen, derfor jeg ikke har gjort dette selv.. Kjenner jo fjøra på strammehjulet jeg har sittende her er mildt sakt jævelig og "spenne". Så er redd for at hvis jeg vipper av reima så får jeg den ikke på igjen før jeg kommer under bilen og får spent opp strammehjulet med litt verktøy (albjerk nevte latmannsarm++) Edit : Men sendte avgårde en mail til albjerk der jeg linker til filmene og hører med dem om dem har kjørt bilen skikkelig varm og hørt disse lydene.. Selvsakt skal jeg ta å prøve å vippe av reima først, om jeg må bytte den. Men lyden kommer jo ikke før bilen er god å varm, så det blir ett prosjekt .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Mars 2, 2011 16 eller 17 mm fastnøkkel så frar du tilbake strammeren med et par fingre.. Bruk åpen kjeft på fastnøkkel på firkant tappen på den fjærende delen av strammer:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Mars 2, 2011 Pleier å være 16mm fastnøkkel og et hull som du kan stikke et lite borr i og låse strammeren i åpen posisjon også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Mars 2, 2011 aha! Takker for tips! Får prøve dette i morgen hvis jeg ikke får svar fra albjerk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Mars 3, 2011 update ! idag har jeg fremskapet lyden (tok ganske lang tid idag, 3 kvarter kjøring .. ) Fjernet reima og lyden er der fortsatt, back to start! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Mars 3, 2011 Nice work av de som diagnostiserte bilen på vw da:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Mars 3, 2011 Ja.. er litt rart at man må finne feilen selv etter man har hatt den på feilsøking.. Drittlei! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Mars 3, 2011 Klag... Det hadde uten tvil jeg gjort hehe. Påstanden dems om hva som var feilen, var jo for å si det mildt fail 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Mars 3, 2011 Skal til dem å prate litt mer i morgen.. Ødelegger jo helga detta, da jeg trodde dette skulle fikse bilen min så jeg kunne brukt bilen i helga.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Mars 3, 2011 Forundret meg ikke at lyden fortsatt var der: rolleyes høres veldig ut som svinghjul, spesielt siden lyden er høyest i det området. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Mars 3, 2011 svinghjulblir nevt,men skulle ikke det gi lyd konstant?høres ut som noe som skraper mot et metalldeksel. trasige greier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Mars 3, 2011 Svinghjulet kan være ganske stille i starten og så bli verre og verre. Kan også være et tips å sjekke metal dekselet mellom motor og girkasse. Kan hende at det er løst og så ligger det inntil svinghjulet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Mars 3, 2011 Ett eller annet er det på girkasse siden av bilen, kan jo også være eksoslekkasje eller noe lignende som lager lyd når det blir varmt (utvider seg).. ellers så sitter man igjen med alle de andre bevegelige delene (kammer osv..) Det som jeg synes er slitsomt er vel at når jeg drar ned til albjerk igjen i morgen, så får jeg vel ikke time før om 2 uker ellerno.. Lyden er der aldri før man har kjørt en god tur, og kommer når man har stått på tomgang i 5-6 minutter (har også kommet rett etter jeg har parkert, men ikke i det siste) Skrapelyden har kommet ett par ganger idag og, dette var ved hard svinging til høyre i 3.gir rundt 3000rpm, men dette kommer heller ikke hver gang .. Men lyden kom ikke like sterkt idag, som den gjorde igår (ikke spørr meg hvorfor).. Igår bråket det så færlt at jeg ikke hørte Pumpedyse motoren engang, da var jeg rimelig sikker på at ett eller annet var på vei ut av motorrommet rett før jeg stoppa motoren. Men etter en times pause så starta jeg den igjen, ikke et tegn på noe ulyd.. Lett å feilsøke på! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Mars 3, 2011 har du byttet strammern eller? jeg trenger å bytte min så kan kjøpe den dersom du ikke har byttet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Mars 3, 2011 Har ikke byttet den enda nei, kommer mest sannsynelig til å levere den tilbake i morgen.. Da er det bare for deg å bestille den hos møller, så slipper du å hente den her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Mars 5, 2011 Leverte tilbake delen igår.. Nå kommer det ikkeno lyder lengre (ihvertfall ikke etter 3kvarter kjøring) så måtte avente med å besøke albjerk igjen før lyden kommer tilbake og er der kanskje hver gang.. Føles ut som jeg kjører rundt på en tikkende bombe når det er sånn Var vist ikke mulig og se på svinghjul uten å fjerne girkassa i følge mekanikeren jeg pratet med (?) Så får bare drøye'n da.. Takk for hjelpa så langt i tråden kommer med update 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Mars 5, 2011 Får sett litt om man tar ut startermotoren. Ser i allefall om svinghjulet er sprengt og det henger løse fjærbiter ut av det:) Men full kontroll av svinghjulet krever at kassen må ut ja. Om det er sprengt så ser det ofte slik ut, og da er det ikke noe problem å se det igjennom hullet der starter sitter:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Mars 5, 2011 Se der ja ! Lurer på om jeg skal få tatt en sjekk på dette selv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Mars 8, 2011 Har ikke byttet den enda nei, kommer mest sannsynelig til å levere den tilbake i morgen.. Da er det bare for deg å bestille den hos møller, så slipper du å hente den her husker du delenummeret på den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Mars 8, 2011 Nei, har ikke det lengre. Men googlet litt, og fant ut at det er dette : 03G 903 315 C koster forøvrig 600 spenn på mekonomen og rundt 25 euro på ebay.. hehe Møller priser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Mai 11, 2011 Har hatt bilen inne hos Albjerk åssiden denna uka, men nå er det slik at ikke lyden kommer frem noe spesielt.. Virker som det har slitt seg til.. Da man må kjøre et jævla godt stykke for å få frem lyden, og når lyden kommer frem så blir den borte ved tomgang, noe som jeg synes er rart hvis det skulle være svinhjul? Men, de fant ikke ut noe mer, siden dem ikke fikk frem lyden.. Så jeg bestemte meg for å gjøre det jeg kan for å få frem lyden (kjørte 2-3 timer rundt i drammen, og kjørte bort til Albjerk så jeg kunne "peke ut" lyden for dem.. Da nevnte dem at det kan være metalldeksel mellom svinghjul og motor? Siden dette hadde dem opplevd før på en passat 3C med samme motor, at dekselet bøyde seg litt når det begynte å bli varmt, og gikk inntil svinghjulet. Og siden jeg nevnte at girkassa var bytta for 25000 km siden, så ble dem enda mer sikre. Hva må til for å få fikset dette? Må dem allikevel ned med girkasse og slikt for å få byttet dette så vurderer jeg bare å bytte clutch samtidig eller noe mer, hvis det er så omfattende.. ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...