Varmeapparatet virker kun på maks - S2

Anbefalte innlegg

Varmeapparatet i s2n virker kun på maks, altså 4. 1-2-3 virker ikke. noen som vet hva dette kan være? Jeg har demontert bryteren og der er det kun "lasker" som legger seg over hverandre når man vrir på bryteren, ingen potmeter/elektronikk. Fikk ett tips at det kan være gåent potmeter men vet ikke hvor man evt finner det?

Alle forslag, både gode og dårlige taes imot med takk: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er motstanden på vifta som er defekt. På trin 4 går du utenom motstanden. Sitter som oftest montert på viften.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er motstanden på vifta som er defekt. På trin 4 går du utenom motstanden. Sitter som oftest montert på viften.

Må man bytte hele vifta da eller kun motstanden? Er det kurrant og ta den ut? Vifta regner jeg med sitter på høyre siden oppunder dashbordet?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne er meget enkel å skifte. Er bare å plugge ut den gamle, og plugge i ny. Er så enkelt at jeg husker ikke hvordan jeg gjorde det på min coupe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta denne i dag faktisk på 90 quattro`n :) og det var en lett jobb :)

Ta ned hanskerommet (2 skruer) , så sitter det sorte viftehuset opp til høyre under dasjbordet.

På toppen av viftehuset så sitter formotstanden , og byttes med enkelhet ved å skru ut en skrue og løsne ett par klips.

(dette var på B3 , som stort sett er samme som B4/coupe)

(Symptomer var null virkning av vifte på 1-2-3 hakket, men fungerte på 4 hakket)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta denne i dag faktisk på 90 quattro`n :) og det var en lett jobb :)

Ta ned hanskerommet (2 skruer) , så sitter det sorte viftehuset opp til høyre under dasjbordet.

På toppen av viftehuset så sitter formotstanden , og byttes med enkelhet ved å skru ut en skrue og løsne ett par klips.

(dette var på B3 , som stort sett er samme som B4/coupe)

(Symptomer var null virkning av vifte på 1-2-3 hakket, men fungerte på 4 hakket)

Det høres meget kurrant ut:) Da skal jeg få ordnet det i morgen. Hvor fikk du tak i ny motstand, er vel og få kjøpt på møller regner jeg med?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller vare ja :)

Den ble liggende en stund før jeg bytta... , men rundt 4-500kr mener jeg å huske :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert, takk for hjelpen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.