Glødeplugger, Audi A3 2007 1,9tdi.

Anbefalte innlegg

Har fått feilkoder på defekte glødeplugg på bilen.

Fant også feilkoder på 3stk defekte glødeplugger til en kompis, samme bil, 2006mod. Kan det være noe med softwareoppdatering, ledningsbrudd eller rett og slett defekte plugger?

Er det realistisk at de ryker på 44 000km og 80 000km?

Eventuelt, hvordan er det å skifte disse? Ligger de lett tilgjengelig under plastdekslet over toppen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørelengden betyr ikke så mye, mere antall kaldstarter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jo, ja. skjønner igrunn det. Men kilometeren på bilene har kommet av langkjøring. Ihvertfall på den 2006mod.

Min har stått så og si rolig i 1år. Første feilkode på glødepluggen var registrert i 2010 feb.

Men uansett, hvordan er de å skifte? Prisen på de er jo ubetydelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om dette er en 8v motor er det gjort på 15min

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vanlig med ledningsbrudd i gummi "skinna" som er endel av glødeplugghettene på disse. værdt å sjekke:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er blen under 5 år,100.00km og kjøpt ny i norge kan du jo prøve deg på en reklamasjon hos nærmeste forhandler.

er ikke uvanlig det er feil på disse gldepluggene,noen løsner fra hverandre og virker være produsksjonbetinget.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde en glødeplugg som hadde fabrikasjonsfeil slik at den tuppen som gløder knakk av og falt inn i forbrenningskammeret på min Passat. Dette var snakk om metalliske glødeplugger, ikke keramiske som kom ca. 2002 om jeg ikke har forstått helt feil. Det endte med totalt motorhavari som det pleier å gjøre når en metallbit på ca. 40x5 mm faller inn i sylinderen, og bilen står i dag i påvente av en avgjørelse i reklamasjonssak, da skaden oppsto bare et par dager etter glødepluggene var skiftet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.