rengjøring/vasking av reflektor

Anbefalte innlegg

Har noen lykter der reflektor er skitne. Hvordan går jeg fram da uten å skade reflektorene?

Holder det med vann og en syntetisk klut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke gjør som jeg gjorde da jeg skulle restaurere mine vertfall ! Hadde gått av litt i min reflektor, så jeg prøvde vinduspuss men da ble det vare mer :( Bare prøv deg fram med litt vann tror jeg ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her ville jeg vært ytterst forsiktig for hvis lyktene har fått noen år på nakken så skaler "krommen" fort av. det holdt at jeg skylte mine pent i vann så forsvant masse av. eneste jeg kan tenke meg at muligens kan gå er at du tar vann og zalo og drar reflektoren sakte fram og tilbake under vann.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har faktisk vasket reflektoren i oppvasmaskin :P fungerte utmerket det.

Dette var til en Merche 260 E

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reflektoren tåler ikke løsemidler, zalo går nok bra. Bare ikke tørk av med papir eller klut, da får du bare riper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funka med vann og Zalo på reflektorene på samboerens bil, lyktene ble EU-godkjent "under tvil" etterpå :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.