#1 Skrevet Februar 7, 2011 Hei Jeg har fått ettermontert en slik T100 HTM på min 2007 Touran. Får ikke denne vifte-funksjonen til å fungere. Dvs. den funksjonen hvor man kan aktivere kun viften for å ventilere bilen litt, om det er varmt ute.. Er det slik at denne ikke SKAL fungere på Touran, eller er det noe feil hos meg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 8, 2011 Bumper denne: Har i dag fått byttet vannpumpe på bilen, så nå er selve Webastoen feilfri. Jeg aktiverer webastoen på fjernkontrollen, ved å holde inne ON i 1 sek. Ser det begynner å ryke litt fra hjulbuen, og hører en suselyd (er vel vannpumpa) men kommer ikke noe "luft" inni bilen så vidt jeg kan kjenne... Hvordan skal kupeèn da varmes opp? Hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 8, 2011 Er det ikke slik at kupeviften først skal starte etter at vannet har nådd en viss temperatur? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 8, 2011 Hmm, det skal jeg sjekke, men tror ikke det hjelper her.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 8, 2011 Har sjekka litt nå: Satte på webastoen ikke lenge etter jeg kom inn (altså bilen var sånn passe varm fra før). Den har stått på i omtrent tre kvarter nå, og ser temperaturen inni bilen bare går nedover.. Så med andre ord, dette fungerer ikke som det skal... Helvette heller: ringte dem som monterte dette i går og la fram saken, fikk bare til svar at det skulle være slik jeg beskrev det.. Og at Touran ikke har den funksjonen med vifte... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 8, 2011 8 steps to a warm and cosy car interior: 1. Activate the parking heater with your chosen control. 2. The dosing pump delivers fuel from the vehicle’s tank to the heater. 3. The glow plug in the heater is supplied with current and begins to glow. Ambient air is drawn into the device at the same time. 4. The fuel is vaporised by the hot plug. The fuel /air mixture ignites once the required temperature has been reached. 5. The cold water flowing past is heated and then pumped around the engine coolant circuit. 6. This heated water is forwarded to the vehicle’s heat exchanger and the fan blows the warmth directly into the passenger compartment. 7. The heated water now flows on from the heat exchanger to the engine, which also heats up, and then finally back to the heater. 8. Once the warmed coolant has returned to the heater the cycle begins over again Hentet herfra: http://www.automechanika-shanghai.german-pavilion.com/gp/ausha08/exhibitors/dateien/Fly_StH_08_E_FINAL.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 8, 2011 Har hatt ettermontert webasto på 07 Passat 2.0TDi og den fungerte iallefall helt perfekt. Blåste godt og varmt inn i kupeen når webastoen gikk. Vet ikke om det er samme type som du har, men det høres likt ut som du beskriver når den starter opp. Lampa på fjernkontrollen jeg hadde lyste grønt ved kun sirkulasjon og rødt når varmeren gikk i tillegg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 8, 2011 Høres ut som litt av samme greia da ja.. Skal jo selvfølgelig blåse tenker jeg, men gjør nå altså ikke det, så med min "ekspertise" så syns jeg det høres ut som koblingsfeil, eller programeringsfeil... Det som er så dritt er at man ikke kan kode noe med VAG-COM på dette... Slik jeg har skjønt det i allefall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 8, 2011 Kupevifta skal starte med en gang Webasto aktiveres. Styringen til denne funksjonen styres via et elektronisk programerbart rele, som sender signal til vifta med lavere spenning enn 12v, (mener de er satt på ca 40% av innspenning om man ikke endrer std programmet). Alt dette ligger i det ledningsnettet som følger med kittet om det er originalt. Releet sitter rett over sikringsboksen, i ledig plass på original tavle. Trolig en feilkobling med styrestrøm eller feil på releet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 8, 2011 Takk! Da har jeg noe å gå etter Skal stikke ned til dem i mårra tidlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...