#1 Skrevet Februar 7, 2011 Hei I det siste har det dukket opp noe som bekymrer meg. Dersom bilen står i ro over natten eller mens jeg er på jobb, blir det voldsomt tungt å bremse første gangen jeg skal bremse ned. Dette blir normalt etter at jeg har bremset kraftig en gang. Jeg har dermed lagt meg til en vane med å bremse kraftig før jeg kjører videre. Hva kan dette skyldes? Håper på svar snarest. Dette er farlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 8, 2011 Salt og dritt på skiva/klossene. Opplevd det samme på bilen min. Stein hard pedal helt i førsten, men så gir det seg. Er ikke farlig, bare skummelt om man må nødbremse og man sitter der med stein hard pedal. Har også lagt meg til en vane å teste bremsene før jeg kjører videre. For å sjekke om det bremser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 8, 2011 Salt og dritt på skiva/klossene. Opplevd det samme på bilen min. Stein hard pedal helt i førsten, men så gir det seg. Er ikke farlig, bare skummelt om man må nødbremse og man sitter der med stein hard pedal. Har også lagt meg til en vane å teste bremsene før jeg kjører videre. For å sjekke om det bremser Takker! Fryktet at det var noe med ABS-systemet. Skal rense i dag. =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 8, 2011 Hva skal du rense med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 8, 2011 Skal rense med såpe! hehe, nei tenkte mer på denne: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 9, 2011 Også går det 10mil +++ på en godt saltet norsk vei også er bremsene like ille 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 9, 2011 Hehe. Det skal man neimen ikke se bort ifra Tenkte jeg skulle ta en dekkvask også. Sikkert lurt ^^ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 9, 2011 Er det lenge siden du byttet bremseklossene? Kan også være at de har blitt harde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 9, 2011 Har aldri opplevd det samme problemet pga salting osv. Så da må dem salte ekstremt mye der dere bor tror jeg Løste problemet seg ved rens? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 9, 2011 Salter E39 ganske bra her , men har ikke hatt problemer med dette på dei andre bilene mine. 2 stk Audi 80 btw Kom seg etter en rens ja! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 9, 2011 Er det lenge siden du byttet bremseklossene?Kan også være at de har blitt harde Skal bytte klossene til eu- kontrollen i august. Biltemaklosser som den tidligere eiern hadde monter. Det er nok en sammenheng der! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 13, 2011 Så da må dem salte ekstremt mye der dere bor tror jeg Sånn ser bilen min ut nå idag, etter noen dager med kjøring i Østfold (E18, litt E6) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 13, 2011 Bare og skrape av saltet så kan du ha det på maten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 13, 2011 Se der ja! Kanskje en smule mer enn på min, men ikke langt ifra! Fysj, salting er noe dritt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 13, 2011 Jaa, så idag ble det en flaske med avfettninh/forvask, og en gullvask på statoil. Så nå ser bilen iallefall litt bedre ut. Skal ta en grunndig vask så fort det blir varmere ute. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...