Webasto problemer passat 2.0tdi

Anbefalte innlegg

Webastoen var ute av drift grunnet for lite disel på tanken fikk jeg beskjed av hos møller, stemte i henhold til feilkoder. fikk dette re-satt og tvangskjørt i følge møller og alt virket å være i orden, men nå når det ble kaldt igjenn syns jeg bilen aldri ble varm. Dro til en kompis å fikk lest av kodene. joda: No flame.

Hva er problemet? Luft i systemet?

Bare problemer med denne dritbilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Webastoen var ute av drift grunnet for lite disel på tanken fikk jeg beskjed av hos møller, stemte i henhold til feilkoder. fikk dette re-satt og tvangskjørt i følge møller og alt virket å være i orden, men nå når det ble kaldt igjenn syns jeg bilen aldri ble varm. Dro til en kompis å fikk lest av kodene. joda: No flame.

Hva er problemet? Luft i systemet?

Bare problemer med denne dritbilen.

da er det defekt brennkammer ;) byttet evig mange av disse på passat! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er det defekt brennkammer ;) byttet evig mange av disse på passat! :)

Burdet det ikke komme opp som en feilkode på brennkammer da?

Går det på 5 års reklamasjonen?

Hvis ikke, er det stor kostnad?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burdet det ikke komme opp som en feilkode på brennkammer da?

Går det på 5 års reklamasjonen?

Hvis ikke, er det stor kostnad?

no flame = ingen flammedannelse = deffekt brennkammer :)

er ikke så veldig dyrt heller :) å en enkel ting å bytte VIS man har bytta det før :P hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

no flame = ingen flammedannelse = deffekt brennkammer :)

er ikke så veldig dyrt heller :) å en enkel ting å bytte VIS man har bytta det før :P hehe

Hmmm, akkurat ja. satser på å få dette på reklamasjonen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette skal ordnes på reklamasjon.

Samme feil på min, og det skjedde jo selvfølgelig uka etter at bilen runda 5år :(

2800,- for nytt brennkammer og pakningsett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette skal ordnes på reklamasjon.

Samme feil på min, og det skjedde jo selvfølgelig uka etter at bilen runda 5år :(

2800,- for nytt brennkammer og pakningsett.

OK, høres bra ut, runder ikke 5 år før i Juli. hva er det egentlig som gjør at så mange går i stykker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, høres bra ut, runder ikke 5 år før i Juli. hva er det egentlig som gjør at så mange går i stykker?

dem går ikke fra mai til oktober vettu ;) da gror det seg i stykker desverre :( (pga av at da er det som regel over 4 grader)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye småkjøring tåler de heller ikke. Varmeren må brennes helt rein før den stoppes, ellers soter den ned.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok småkjøring som tar knekken på dem.

Brennkammeret oppnår ikke optimal temperatur over tid, og det soter derfor ned.

Burde vært montert en av/på knapp på varmeren, slik at det var mulig å slå den av ved kortere turer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må da være mulig å montere inn en bryter for dette? noen som vet hvilken ledning isåfall?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er mulig å "slå av" varmeren, eller rettere sagt den starter ikke hvis du trykker i knappen...

Men så var det huske det hver gang man skal ut på en liten tur da...

Generelt så er det "endel" løsninger og kvaliteter som ikke henger på greip på 3C.-....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Generelt så er det "endel" løsninger og kvaliteter som ikke henger på greip på 3C.-....

Stemmer det, hatt bilen en måned, vært mye rart må jeg si!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke bli forundret hvis de på møller sier at det er "leveringstid" på brennkammeret. Det er visst mange biler som har samme problemet (ikke bare vag.) så leverandøren sliter med å skaffe til veie nok enheter. Overhørte dette da jeg hadde min bil inne til montering av "Defa Smartstart". Tror det var snakk om mellom fem og ti brennere de ventet på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme problemet på andre merker dessverre, bmw bl.a.

Tett egr, defekt svinghjul og defekt brenner går igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har hatt bilen min i straks et år og har hatt en feil på en dyse. det er alt som har vært. bank i bordet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det ikke vært for at jeg har en meget habil audi-kompis med wag-com og god peiling tror jeg ikke jeg har kjørt vag lengre ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det ikke vært for at jeg har en meget habil audi-kompis med wag-com og god peiling tror jeg ikke jeg har kjørt vag lengre ;)

Hvor får dere de hyggelige prisene fra???? møller Tønsberg skal ha 10k for og bytte brenneren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor får dere de hyggelige prisene fra???? møller Tønsberg skal ha 10k for og bytte brenneren.

10K for å bytte brennkammer? :o da kan du komme til meg så gjør jeg det for 5 ;) hehe :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bård; nå skreiv jo han over brenner, ikke brennkammer, så regner med han mener komplett webasto.

Da er ikke 10k så halvgærlig. Koster jo trossalt 7000kr de brennerne.

Brennkammer koster 3k. Monterting ca 3k.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.