Anbefalte innlegg

Boltmønster er 5x130 så må evt. ha adapter til 5x100 (til Vento VR6)

Adaper finnes fra 15mm ->

 

8.5x17 ET 32 med 205/40-17 forran.

9.5x17 Et 20 med 215/40-17 bak.

 

Er dette mulig å få på bilen, med valsing selfølgelig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt er mulig. Vet jeg har sett en norsk golf 3 som har kjørt 10"x17" bak, men det såg ikke pent ut på hjulbua. Da var det 215/35/17 dekk..

 

Men ja det er mulig å få det på..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du senke mer enn 50mm bak, så vil jeg svare nei. Foran kan det gå ganske bra. Får neppe valset så mye at det blir både pent og kjørbart. Du får jo et innpress bak som enten er 5 eller 0, og med en så stor og brei felg vil det ikke se bra ut før du bredder i stål.

 

Du kan jo alltids følge den latterlige trenden med overdreven camber for å få det "kjørbart", men jeg ville ha sett meg om etter noen andre felger. Overdreven dekkstrekk kan jo også hjelpe deg, men nei - let videre med mindre Porsche felgene ikke er skrudde og du kan bytte til smalere ytterringer:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er oz futura det er snakk om, er ikkje så mange av de settene til salgs for tiden, men kan vell bytte ringene bak fra 2,5" til 1,5" for eksempel? Noen som kan eller vett om noen som borer opp boltmønster her til lands?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Østfold Felgteknikk gjør dette for en temmelig billig penge, og ikke minst gjør de en veldig bra jobb (ref. Tore Kvilten). Jeg har hatt mine felger på polering og retting der før, og serice, jobb, pris og tid er ikke noe å klage på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 9 x 18 bak på FK-Golfen, og enda så har jeg en 20mm spacer i tillegg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 9 x 18 bak på FK-Golfen, og enda så har jeg en 20mm spacer i tillegg.

 

Akuratt: klø : har skrevet til deg i BBS/OZ felgtråden din Håkon, angående smalere ringer..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Østfold Felgteknikk gjør dette for en temmelig billig penge, og ikke minst gjør de en veldig bra jobb (ref. Tore Kvilten). Jeg har hatt mine felger på polering og retting der før, og serice, jobb, pris og tid er ikke noe å klage på.

 

Takk takk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 9 x 18 bak på FK-Golfen, og enda så har jeg en 20mm spacer i tillegg.

Innpress? Ser ihvertfall bra valsa ut på bildene, så spørs om det er mulig å valse så mye uten at lakken sprekker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jan Inge me sin vento vr6 har 8" framme og 9" bak, kanten er vel valsa så langt det går uten å ødelegge buen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare til og ringe når du kommer hjem fra sjøen så kan du ta turen innover og prøve :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare til og ringe når du kommer hjem fra sjøen så kan du ta turen innover og prøve :)

 

Skal se på det:) Kan vell bytte ringene bak evt. til feks. 1,5"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal se på det:) Kan vell bytte ringene bak evt. til feks. 1,5"?

 

Ja, det går an og gjøre det...

Var 1.5" ringer på dem når jeg kjøpte dem så vet muligens om en som har liggende.

Men de må da pusses opp og høyglanspoleres eventuellt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine gamle OZ Mito var 9.5x17" en periode. Slik ble det :

 

VWVR6shortrunnerinsug001-10.jpg

 

VWVR6shortrunnerinsug002-10.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo gå det da om du skal ha hjulbue lister...

Synes eg leste det en plass i tråden om bilen din Arnfinn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine gamle OZ Mito var 9.5x17" en periode. Slik ble det :

 

VWVR6shortrunnerinsug001-10.jpg

 

VWVR6shortrunnerinsug002-10.jpg

 

Såpass ja, noen på forumet du solgte dei til Kristian?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo gå det da om du skal ha hjulbue lister...

Synes eg leste det en plass i tråden om bilen din Arnfinn?

 

Endring i planen der, bilen skal lakkeres ein vakker dag også, men ikkje noen stor sak og skaffe smalere ringer. Er bare at eg som vanelig prioritere felger før Motor, rust og lakk..:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo gå det da om du skal ha hjulbue lister...

Hjulbuelister på MK3 gir deg ikke ekstra plass sånn som på MK1 og MK2, dessverre - skjermbuelistene på MK3 ligger jevnt med skjerm meg bekjent:). På MK1 og MK2 har du skjermbuer som bygger ut, så der er det mye bedre å "jukse" til seg plass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjulbuelister på MK3 gir deg ikke ekstra plass sånn som på MK1 og MK2, dessverre - skjermbuelistene på MK3 ligger jevnt med skjerm meg bekjent:). På MK1 og MK2 har du skjermbuer som bygger ut, så der er det mye bedre å "jukse" til seg plass.

 

På ventoen jeg hadde bygget dem mere ut enn skjermen...

Mulig han som hadde den før hadde brukt noen andre hjulbuelister på dem, men det vet jeg ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er isåfall minimalt i forhold til eldre Golfer:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er isåfall minimalt i forhold til eldre Golfer:)

 

Ja, er klar over at det bygger mye mere på eldre vw's

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.5" ligger på 1590,- pr. ring.

 

3200,- for nye ringer bak + 2000,- for adaptere. Begynner å bli dyre felger dette her..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alternativet er å valse så mye som mulig/bredde i stål og spandere på deg en lakkering:) Kan jo også være en mulighet å borre om skiver/nav til 5x130, sett at det er plass til den boltsirkelen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alternativet er å valse så mye som mulig/bredde i stål og spandere på deg en lakkering:) Kan jo også være en mulighet å borre om skiver/nav til 5x130, sett at det er plass til den boltsirkelen.

 

Money money money, finst vell flere felger på markedet?

 

Biltema: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det ikkje vært for at eg skal på skule 2-4 år så hadde eg kjørt på, med det her jevla bilgreiene..:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.