#1 Skrevet Februar 8, 2011 (endret) Heisann:) Kjøpte forleden en Audi 80 med gåen toppaking. Etter byttet pakning så ble den vrang og sluttet og gire... Derfor lurte jeg på om noen har erfaring med dette? går opp til 2-gir men der stopper det. Har også et problem med at det ikke er noe lys i dashen.. er i varsel lamper men ikke speedometer osv. bare pære? noen "how to" til dette noe sted på forumet? -Vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 4, 2011 Ingen? Kan også legge til at når motor er kald så virker det som om girkassa "slurer" akkurat som om den ikke går helt i gir.. ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 5, 2011 Har 80 selv med Automat. Du kan se litt på denne tråden for og få ut instrumentpanelet (punkt 5,6,7) Og ja, det er mange pærer bak der så godt mulig noen av de er gåen. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=207425http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=207425 Ang automaten, har du sjekket oljenivået. Er fargen lys rød eller mørk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 14, 2011 Har 80 selv med Automat. Du kan se litt på denne tråden for og få ut instrumentpanelet (punkt 5,6,7) Og ja, det er mange pærer bak der så godt mulig noen av de er gåen. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=207425http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=207425 Ang automaten, har du sjekket oljenivået. Er fargen lys rød eller mørk? Hvor peiler jeg automat olja? er det det "røret" som har et rødt lokk og som går ned under kassa? Og hva skal jeg bruke til å peile med der? hvis det er riktig sted er olja der rimelig mørk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 15, 2011 Framgangsmåte for og peile oljen på automat: 1) Motoren bør være varm og god 2) Skift mellom alle girene når den står på tomgang (P,R,D,3,2,1) og retuner i N 3) Når den står i "N" ta så opp peilepinnen og tørk av, sett tilbake og mål på nytt. 4) Skal ligge innenfor det merkede området på pinnen. 5) Om ikke denne oljen er lys rød er det sterkt anbefalt og bytte snarest! Og ja, det er den med rødt håndtak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 15, 2011 Framgangsmåte for og peile oljen på automat: 1) Motoren bør være varm og god 2) Skift mellom alle girene når den står på tomgang (P,R,D,3,2,1) og retuner i N 3) Når den står i "N" ta så opp peilepinnen og tørk av, sett tilbake og mål på nytt. 4) Skal ligge innenfor det merkede området på pinnen. 5) Om ikke denne oljen er lys rød er det sterkt anbefalt og bytte snarest! Og ja, det er den med rødt håndtak. Okey Men er jo ingen peile pinne der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 15, 2011 Okey Men er jo ingen peile pinne der? ? Høres rart ut. Skal være en som ligger bak radiatoren . Ditt motorrom er vel tilnærmet ganske likt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 15, 2011 det er ikke alle kassene som har peilepinne, Du må skru ut fyllepluggen på sida av girkassa får å sjekke nivået på olja, skal være fylt til kanten på hullet.. Men det høres ut som gåen girkasse! Tok knekken på automatn på v8n min, da mangla 3,4 å R.. (hadde ikke peilepinne den heller, kun ei topp på røret) Er du heldig så mangler det olje, hvis det er nokk olje dær så er den sansynligvis defekt. Hvis olja lukter brent så er klutsjene utslitt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 19, 2011 det er ikke alle kassene som har peilepinne, Du må skru ut fyllepluggen på sida av girkassa får å sjekke nivået på olja, skal være fylt til kanten på hullet.. Men det høres ut som gåen girkasse! Tok knekken på automatn på v8n min, da mangla 3,4 å R.. (hadde ikke peilepinne den heller, kun ei topp på røret) Er du heldig så mangler det olje, hvis det er nokk olje dær så er den sansynligvis defekt. Hvis olja lukter brent så er klutsjene utslitt.. Olja lukter ganske svidd så da er det vel klutsjene det er da.. er det noe som går ann å byttes eller må jeg bytte hele kassa? ganske lite kunskap om automat.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 19, 2011 Olja lukter ganske svidd så da er det vel klutsjene det er da.. er det noe som går ann å byttes eller må jeg bytte hele kassa? ganske lite kunskap om automat.. det billigste å enkleste er nok å bytte hele kassa! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...