EGR på BRD motor (2,0TDI 170hk)

Anbefalte innlegg

Har brukt noen timer å lest om EGR ventilen her. Ble ikke helt klok på det og stakk ut i tunet for å se:) Joda, fant ut at eg sku blokkere det tynne blanke røret som går inn på tilkoblingsblokken som sitter på selve innsuget! Etter ca 20 minutter var det tid for test tur, og SATAN da ble jeg glad i bilen min igjenn!! Den ble liksom "frisk"!!:))) neste blir å rense innsuget, for det var mye møkk oppi der. Kan tenke meg at volumet inni innsuget ikke er mer enn 50%. Har ikke fått feilkoder ennå, men kommer tilbake med bilder og oppdatering ang det:))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt noen timer å lest om EGR ventilen her. Ble ikke helt klok på det og stakk ut i tunet for å se:) Joda, fant ut at eg sku blokkere det tynne blanke røret som går inn på tilkoblingsblokken som sitter på selve innsuget! Etter ca 20 minutter var det tid for test tur, og SATAN da ble jeg glad i bilen min igjenn!! Den ble liksom "frisk"!!:))) neste blir å rense innsuget, for det var mye møkk oppi der. Kan tenke meg at volumet inni innsuget ikke er mer enn 50%. Har ikke fått feilkoder ennå, men kommer tilbake med bilder og oppdatering ang det:))

Spennende, tenkte å gjøre dette selv da jeg må bytte turbo snart. Merket du forskjell på bilen med og uten EGR tilkoblet? ingen feillampe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja den går som den skal nå, drar skjikkeli ut heile registeret med full belastning!:) Ingen feilkoder ennå, men det kan gå noen dager visstnokk.... MEN, disse bilene har siemens hjerne, 140 hk har sosch, har et lite håp om at dette kan vere en av grunnene til at VAG har brukt siemens på 170hk:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, det kan nok forklare en del. Har ikke prøvd å koble av EGR selv enda, går utifra at jeg får feillampe uten å deaktivere den.

Hva var feil med bilen før du tok ut egr?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei. Vet ikke om det går ann å deaktivere EGR med vagcom på 2,0??

Syns den har virket ganske slapp til tider og har brukt mye diesel i forhold til da den var ny, + at jeg leste om dette her inne og ville prøve:)

Vil og legge til at bilen min har rundet 100tusen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg blendet også EGR systemet på bilen min (A4, 1.9TDI 2001 mod). Merket forskjell :)

Neste blir å kjøpe denne. Fjerne hele EGR ventilen og sette på "raka rør" :D

egr_delete_VAG19tdi130-150.jpg

Og rense hele innsuget :) Min har nå går 220.000km og regner med det er mye dritt inni der

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vel prøve det på min også da.. Har rundet 170' og siden turboen uler som bare det går jeg ut ifra at den, samt resten er kjokset igjen med dritt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det passer ikke på min, har et helt annet oppsett ser det ut som! Skal ta bilder imorgen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fjernet du egr?

har fått problemer med min og lurte på å fjerne.

men spørs om jeg gjør det hvis det blir liggende feilmelding som ikke går å resette???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja den går som den skal nå, drar skjikkeli ut heile registeret med full belastning!:) Ingen feilkoder ennå, men det kan gå noen dager visstnokk.... MEN, disse bilene har siemens hjerne, 140 hk har sosch, har et lite håp om at dette kan vere en av grunnene til at VAG har brukt siemens på 170hk:)

Det stemmer bare til en viss grad. Alle 16V 2.0 PD har siemens. Er bare 8V utgaven som har bosch. 2.0 16V fås i både 140 og 170 hk. 2.0 8V fås bare i 140 hk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei, har du noe bilde av det røret du blenda av?

har også BRD motor som jeg tenkte å gjøre det samme på...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.