Tatt over en slamsuger som ser helt jævlig ut!

Anbefalte innlegg

Hallo folkens, har i dag overtatt en lastebil som er 6 år gammen en sånn "slamsuger"

di som har hatt den før meg har selvfølgelig ikke tatt vare på den idet heletatt, di har sitti inni med klær fulle av olje osv ... å det ser helt jævli ut...

men for at jeg skal gidde å drive med det her skal jeg vaske ordentlig inni og utvendig slik at alt utstyret er i orden, ingenting som er bedre enn når utstyret er i orden.

da trenger jeg tips å triks, for STERKE STERKE vaskemidler jeg kan bruke, snakker da om å få frem krom på skapene rundt omkring på bilen(det er JÆVLI mye skap så autosol og fille er liite aktuelt) , få bort olje, fett og gammel gammel dritt som har satt seg...

skal ta noen bilder før å etter, men først trenger jeg somsagt tips.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her trengs det bilder andre :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her trengs det bilder andre :P

Jaja;) skal ordne med det;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Industriavfetting i massevis. Stream-høyttrykkspyler med turbo dyse og høyt trykk.

Men da må du passe på så du ikke tar lakk osv og. Innvendig så er det vel nesten så du må til med vidundermidler som ikke jeg vet om for å få olje og dritt ut av stolene. Eventuelt slik steamvaskestøvsugersak til innvendig i bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Industriavfetting i massevis. Stream-høyttrykkspyler med turbo dyse og høyt trykk.

Men da må du passe på så du ikke tar lakk osv og. Innvendig så er det vel nesten så du må til med vidundermidler som ikke jeg vet om for å få olje og dritt ut av stolene. Eventuelt slik steamvaskestøvsugersak til innvendig i bilen?

Setene er greie, dem tar jeg ut å trekker om:-) jobb betaler.. Men alt annet..

Industriavfetting.. Sikker på at det er bra nok? Har prøvd det som er på vaskeanlegg osv, bare å glemme!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

legg ut før bilder så vi veit hva du mener med møkkete...=o)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.... jobber i bransjen som ofte bestiller slamsuger ol...

Og har sett folka som kjører disse ja , relativt "gi blaffen" folk når det kommer til bilpleie :D

Husker jeg skulle sannere noen kummer på ett anlegg , å vi måtte tømme disse før vi begynte , bla en par kloakk kummer :)

Og husker meget godt da sjåføren som nettopp hadde vært nede i kummene hoppa inn i bilen og dro ivei i samme kjeledress som han sto å gnudde seg mot dritten nede i kummene med :D

Sikkert trivelig inni der tenkte jeg :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo folkens, har i dag overtatt en lastebil som er 6 år gammen en sånn "slamsuger"

di som har hatt den før meg har selvfølgelig ikke tatt vare på den idet heletatt, di har sitti inni med klær fulle av olje osv ... å det ser helt jævli ut...

men for at jeg skal gidde å drive med det her skal jeg vaske ordentlig inni og utvendig slik at alt utstyret er i orden, ingenting som er bedre enn når utstyret er i orden.

da trenger jeg tips å triks, for STERKE STERKE vaskemidler jeg kan bruke, snakker da om å få frem krom på skapene rundt omkring på bilen(det er JÆVLI mye skap så autosol og fille er liite aktuelt) , få bort olje, fett og gammel gammel dritt som har satt seg...

skal ta noen bilder før å etter, men først trenger jeg somsagt tips.

Ta en telefon til Ketil hos Scandicshine. Han holder jo til ikke så alt for mange mil unna deg (Verdal) og har garantert det du trenger. Der kan du sikkert ta med deg slamsugeren opp til han å få testet litt produkter så du får noe som fungerer.

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.... jobber i bransjen som ofte bestiller slamsuger ol...

Og har sett folka som kjører disse ja , relativt "gi blaffen" folk når det kommer til bilpleie :D

Husker jeg skulle sannere noen kummer på ett anlegg , å vi måtte tømme disse før vi begynte , bla en par kloakk kummer :)

Og husker meget godt da sjåføren som nettopp hadde vært nede i kummene hoppa inn i bilen og dro ivei i samme kjeledress som han sto å gnudde seg mot dritten nede i kummene med :D

Sikkert trivelig inni der tenkte jeg :D

Vi har egne skap MEED varme til og henge klær på.. Vi harhøytrykkspuler på bilen! Med opptil 150bar trykk

Skjønner ikke at det er mulig... Inni lastebilen har ikke uteklær noe å gjøre spør du meg... Skal være tilnærmet bakteriefritt der etter min mening..

Blir vel et lite år eller 2 til nybilen kommer men til da må jeg jo prøve å få det reint:-)

Jo finere den er jo mer trivsel blir det på jobb!:)

Ta en telefon til Ketil hos Scandicshine. Han holder jo til ikke så alt for mange mil unna deg (Verdal) og har garantert det du trenger. Der kan du sikkert ta med deg slamsugeren opp til han å få testet litt produkter så du får noe som fungerer.

:)

Skulle nesten gjort det ja:-)

Kan ta meg en telefon å høre tror jeg:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har god erfaring med "redskapsvask" som man bruker på, tja, gårdsredskap, anleggsmaskiner og lignende. Konsentrert er det rimelig sterke saker. Ellers finnes det mye som er sterkt, men en god del av det reagerer med lakk eller bart metall og ødelegger finishen. Inni er det bare å plukke ut alle tepper og sånt, spyle det med såpe og steamer og slikt som gjelder.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

IMG_0276.jpg

IMG_0277.jpg

IMG_0278.jpg

IMG_0279.jpg

IMG_0280.jpg

IMG_0281.jpg

IMG_0282.jpg

IMG_0283.jpg

IMG_0284.jpg

IMG_0285.jpg

som dere ser.. ser den ikke bra ut, di skapene på siden skal egentlig være krom...

og resten ser dere vel selv .. .:S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

interiørbytte ville nok jeg sagt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg Ryddet ut av alle skap som er på lastebilen, har ikke startet inni hytta.. men her er resultatet..!

IMG_0299.jpg

kontroll panelet... SER IKKE UT!

IMG_0292.jpg

Venstre side "skap" tømt..

IMG_0289.jpg

IMG_0290.jpg

Klesskap tømt.

Alt inni side skapet og klesskapet!

IMG_0288.jpg

IMG_0293-1.jpg

sånn her ser det da ut INNI alle skapene ...

IMG_0296-1.jpg

på andre siden er det også en del skap som jeg har tømt..

her er da all dritten som lå inni der

IMG_0294.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ryddig kar som har hatt denne ja;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det der så jævelig ut :P du har litt å drive med her hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja.. jeg har heldigvis 260 kroner timen for og rydde sååee.. litt motiverende å tenke på :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

UNI-RENS hos würth tar det meste! Fåes kjøpt i 5liters kanne + trykkbokser..

Bruker den på det meste jeg skal rengjøre..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pris på 5liter kanne med UNI_RENS da? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uni-rens er det samme som bremse-rens, det er ikke brukende som avfetting med høytrykkspyler. Men gull å spraye/sprute på, for så å tørke vekk med fille.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uni-rens er det samme som bremse-rens, det er ikke brukende som avfetting med høytrykkspyler. Men gull å spraye/sprute på, for så å tørke vekk med fille.

Ja sant det.. Blir kanskje litt mye på denne vogna :) hehe

men hva med Würth sin industrirens? leveres i samme flasker/kanner som Uni-Rens.. Har ikke prøvd den selv, så vet ikke hvordan den er å bruke..

Angående pris så ander jeg ikke.. men en 5-liter koster sikkert 400-500 en plass..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skapene ser ut til å være polert rustfritt stål, så da tåler de vel endel, vil jeg tro. Det jeg da foreslår, som tar møkk, olje, dritt og lort, er gode gamle JIF Skurekrem, sammen med en god skurekost, selvsagt. Lakkerte overflater vil bli matte, men polert rustfritt burde ikke ha noe problemer, man har jo tross alt polert rustfritt i kjøkkenkummen. JIF tar unna olje uten problemer, uten å behøve avfetting på forhånd. Brukes gjerne også på plastikk og gummiflater, egentlig alle flater som ikke er lakkerte, også på lakkerte flater hvis du ikke bryr deg om litt ripete overflate. Gå på en forretning som har ting for storhusholdning (f.eks. Felleskjøpet, Tybring-Gjedde, NorEngros) etc så får du kjøpt JIF på store flasker.

VIl du ha noe som tar enda litt bedre, så kan du kjøpe skurepulver fra f.eks. Ajax.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Setene er greie, dem tar jeg ut å trekker om:-) jobb betaler.. Men alt annet..

Industriavfetting.. Sikker på at det er bra nok? Har prøvd det som er på vaskeanlegg osv, bare å glemme!

så Arve er ikke såå grådig altså? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så Arve er ikke såå grådig altså? :P

Nå har det seg sånn at, jeg er den eneste med dyre skjeldene kurs :) så han ikke noe valg:-)

Besides:-) skulle jeg kjørt rundt i en volvo (fysj *kvalm*) i TILLEGG til at den ser helt jævlig ut så blir arbeidsdagene lange å lite motiverende... Skjemmes tilogmed når jeg må på verksted med bilen!

Å det sa jeg til Arve :-) blir nybil om 1-2 år å da blir det ordentlig(laste)bil :) (Scania) forhåpentlig en v8:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har det seg sånn at, jeg er den eneste med dyre skjeldene kurs :) så han ikke noe valg:-)

Besides:-) skulle jeg kjørt rundt i en volvo (fysj *kvalm*) i TILLEGG til at den ser helt jævlig ut så blir arbeidsdagene lange å lite motiverende... Skjemmes tilogmed når jeg må på verksted med bilen!

Å det sa jeg til Arve :-) blir nybil om 1-2 år å da blir det ordentlig(laste)bil :) (Scania) forhåpentlig en v8:)

Hehe, blir vell saker det:p Fattern skal vell få sin Scania Highline nå i Februar/Mars med spell ny 44m3 tanke, semitrailer og V8 maskin..Han har kjørt MAN i alle år, og skal bli godt å prøve noe nytt! Han eier forresten eget firma, og kjører diesel etc..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.