#1 Skrevet Februar 10, 2011 (endret) Hei, jeg kunne tenkt meg å skifte frontlys fra halogen til xenon på min scirocco III. På ebay finnes en leverandør som skal selge originale komplette lyktehus til denne modellen; http://cgi.ebay.de/NEU-ORIGINAL-BI-XENON-SCHEINWERFER-VW-SCIROCCO-3-III-/200440951675?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item2eab36337b Vet noen her på forumet hva jeg trenger for noe mer, av komponenter og ledningsnett? Eller andre muligheter for å bygge om dette ? På forhånd takk for oppmerksomheten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 10, 2011 Hør med delelageret på møller. De vil nok si at dette blir for dyrt, men det er sikkert mulig. Lysbryter, styreenhet, ledningsnett og div sensorer avheingig av om du vil ha "leaving home" "fjernlys asistent" "adaptivt nærlys" osv. Du må også ha "nivå sensorer" på biles aksler og "lyktespyling" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 10, 2011 Hør med delelageret på møller Jepp, skal kontakte dem og få ett tilbud av dem. Det er vel ingen av sensorene som går overens på flere lampetyper ? Enn at det er ett unikt "Kit" for hver av disse løsningene.? Skal høre med møller, uansett takk for tipset 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 10, 2011 Ev. dette kitet fra Kufatec for automatisk høydejustering. Aner ikke om det funker, men du kan jo høre med Sondre Hugaas her på forumet, som er forhandler for dem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 11, 2011 takk for tips! dette skal undersøkes nærmere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 11, 2011 Vet om en som har fått det til i tyskland, men spørs om det kjøres uten nivå sensor da vil jeg tro.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 11, 2011 Har en deleliste her... 4L0 907 391 -- 2 stk Styreenhet 3C8 937 049 AC -- 2 stk Styreenhet 1K0 941 273 L -- 1 stk Nivåsensor 1K8 941 753 B -- 1 stk Lykt 1K8 941 754 B -- 1 stk Lykt N 105 661 03 -- 2 stk Xenonpære Denne lista er umulig komplett. Det er nemlig nivåsensor både foran og bak, mens det bare står én stk i denne lista. Lysbryter som Heine nevner, er nok ikke nødvendig. Biler som ikke har lys-/regnsensor har ikke "AUTO" på bryteren. Dersom man ønsker å bygge om til lys-/regnsensor og medfølgende coming- og leaving home-funksjon, må man også bytte frontrute, speil m/sensor, ledningsnett opp til dette. Muligens også styreenhet 09 for sentralelektronikk. Lyktespylere har du vel fra før. Tror i hvert fall at alle norsksolgte biler har det. Jeg ville regnet rundt 25.000,- om du får delene billig og jobben gjort av noen som kan det, men ikke på merkeverksted. Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 11, 2011 http://www.iroc-forum.de/showthread.php?tid=139 Uten DCC trenger du vel dette http://www.kufatec.de/shop/product_info.php/info/p1690_c321_aLWR-Komplett-Set-VW-Scirocco.html http://www.kufatec.de/shop/product_info.php/info/p1381_c321_Adapter-Xenon---Scheinwerfer-VW-Scirocco.html Lykter med xenon og h7 pærer brennere VCDS koding Tror jeg kun mangler høydejusteringen og kabler til min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 16, 2011 Hva dere kan! Jeg har bedt om pris på delene hos Møller, men regner med det ikke blir første veien å gå i tilfelle. Jeg tenkte i utgangspunktet å bruke den sommer og vinter. Etter at jeg fikk firmabil valgte jeg jo da å sette den inn for vinter'n. Da er ikke behovet for Xenon så stort som om jeg hadde brukt den under hele mørketida. Kanskje et par kanoner på combo'n er å foretrekke istedet, selv om det er mange mørke kvelder både tidlig vår og sen høst. Kunne satt på sånne "rally-look" lamper på sciroccoen, det har jeg ikke sett før. Har noen av dere ? Det hadde vel kanskje sett "litt" harry ut..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...