Bytte låsekasse /-mekanisme Passat 3C, enkelt å gjøre selv?

Anbefalte innlegg

Har problemer med dørlåsen(e) på min 06 Passat 3C, og Møller skal jo ha halve armen for å byttet / fikse dette, selv om det finnes en TIP (?) på dette og er en kjent feil (og bilen har selvsagt akkurat rundet 5 år..: bh : )

Men er det en enkel sak å ta av innertrekk på dør og komme til å bytte wire og aggregat, evt. smøre opp?

Eller er det større sjanse for at jeg ødelegger noe enn å få ting reparert hvis jeg ikke har gjort dette før?: flau :

Noen som har gjort noe rundt dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min 03 golf var det ikke vanskelig å bytte låsekassen, kjøpte en brukt en fra Heggen bil - 700,- eller noe sånt.

Er vell ett kjent problem at microbrytern i låsekassen får seg ett lite hjerteinfarkt med årene hvis jeg ikke tar feil ? :P

Byttet min låsekasse på ca , 0.5 - 1 times tid :) Ta av dørtrekket, innvendig "dørtrekk" å så ser du fort hva du skal gjøre :)

Åpnet den gamle låsekassen etter vi hadde bytta, var 1 million deler inni der :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det heter TPI, (teknisk produkt informasjon) ikke tip.

Husker ikke helt hva den meldinga går ut på, men har bytta litt forskjellig på de bilene, wire til inv. døråpner og selve låsekassa.

For å få av trekket er det 2 skruer i bunn, 2skruer bak håndtaket. Når de er ute drar du ut trekket i bunn for å dra ut klipsene, så litt opp og ut. Hekte av wire til døråpner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.