#1 Skrevet Februar 10, 2011 Hei, Voltmeteret i instrumentpanelet viser kun ca 12V når jeg starter bilen med kald motor. Etter et minutt eller to, avhengig av hvor kaldt det er ute, så går den opp til normal spenning, ca 14V. Virker som det er noe som trekker mye strøm når bilen er kald. Dette skjer ikke på lunken eller varm motor. Noen som har opplevd det samme og som har forslag til løsning? Mvh Eivind W. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 10, 2011 Prøvd å gi litt gass med en gang? Kan være at dynamoen ikke begynner å lade med en gang. Gir du gass til ca 2500 rpm skal den begynne å lade.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 10, 2011 har registrert det samme på min 2.5 tdi, men bare i noen få sekunder etter start. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 10, 2011 Dynamo ble byttet i september, så den skulle være utelukket. Det hjelper heller ikke å gi gass opp til verken 2500 eller 3500 o/min. Det er et relé som man hører slår over når den begynner å lade som normalt. Kan dette være relatert til luftfjæringa? Jeg har en liten lekkasje på belgen høyre foran, men bilen siger kun ned om den står i 6-7 timer. Altså opplever jeg dette både om morgenen og når jeg skal hjem fra jobb.. Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 10, 2011 Dette er etterglødingen. Når det er kaldt som fanen ettergløder motoren i opptil et par minutter. Jeg merker det på min når jeg ikke har forvarmet med webasto. Når den er ferdig med etterglødingen går den opp til 14V og jeg merker varmeapparatet blåser mer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 10, 2011 Om det er et ekstraordinært strømtrekk så kan det kontrolleres/bekreftes med et tangamperemeter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 10, 2011 Takk for svar. Da antar jeg det er etterglødingen, og siden også kompressoren går litt ekstra så blir spenningen ekstra lav. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...