Hva skal man bytte ved montering av senkesett?( golf 2)

Anbefalte innlegg

Har kjøpt cup kit til golfen, og tenkte å høre hva som er lurt å bytte når man først er igang? Tenker å kanskje kjøpe vr6 tårnlager fremme og nye bolter til å skru fast fjærbeinet. Tårnlager bak er kanskje lurt å handle inn og?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ville anbefalt deg på byttet fjernbeinslager rundt hele ;) å evt nye bolter til å skru fast demoperne med :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bak er det bare gummiforinger, ingen lagre, og disse kan du bruke om igjen med mindre de ikke er helt morkne (noe jeg aldri har vært borti at de er). Skal vel etter sigende bytte bolter på dempere foran og bak også, men dette har jeg aldri gjort med mindre de blir ødelagt under demontering. Sørg bare for å gjør rein gjengene med ei stålbørste før du skrur av mutrene foran, sånn at du ikke herper gjengene.

Du kan bruke om igjen mesteparten med mindre det ser totalt ferdig ut - det som er godt for utskiftning, det bytter du selvsagt.

Fjørbeinslager kan være fint å bytte i samme slengen, ja:)

Dette er sånn jeg alltid har gjort det, og det er ingen fasit på hvordan det gjøres. Vil du bytte alt, så gjør du det, men det skal strengt tatt ikke være nødvendig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tårnlager og fjærbeinslager er vel det samme?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, samme ting, bare forskjellige navn i forskjellige landsdeler:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, tenkte meg det ja. Da blir det vr6 tårnlager og nye bolter rund baut, satser på at alt ennet er ok :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

justerbart eller fast senkesett?? er det fast så er det lurt å kjøpe nye fjørskåler bak, da dei gamle sikkert er rusta vekk. viss du ikkje får komplett senkesett da.

bærekuler, endeledd og foringer kan og være lurt viss dei er gamle. fort å bytte i sammeslengen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En siste ting: Når du er ferdig med å montere senkesettet, skru løs de mutrene på de store foringene på bakstillingen når bilen er på bakken igjen, og så stram de på nytt i sin nye og lavere tilværelse.

Etter bilen til Jan Trygve å dømme, så er det tvilsomt at skålene bak er opprustet - faktisk aldri vært borti det heller:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tipset med bakstillingen Mads Kristian! :) Er H&R cup kit, følger vel med nye fjærskåler regner jeg med. Får ta meg en runde å kjenne litt på foringer og endeledd og bestille nye hvis det skulle være noe slark.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at det er godt og stivt siden det er H&R, så du merker fort når du har senket hva som er dårlig/begynner å bli slitt:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satser på det ja :) bestilte nettopp topplagerkit foran og bak, og hardwarekit nede foran og bak på ecstuning. Og mechanix hansker, de er så gode! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.