Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk!

 

Jeg farter rundt i min 2001mod A4 B6 sedan, med påmontert KW type1 coilovers.

Jeg syns den er i overkant myk bak, spesielt siden jeg har litt ekstra vekt i forbindelse med demping og anleggsbygg.

I og med at demper og fjær er separat bak på B6 vil jeg bytte ut demperen med noe hardere enn det som følger med på KW typ1. Spørsmålet er hva jeg burde satse på?`

 

Hører så mye negativt om gule Koni, og en del lovord om Bilstein sine. Det eneste jeg er litt skeptisk til angående bilstein er at de ikke er hardhetsjusterbare. Er det noen som vet hvorvidt Bilstein sine dempere er hardere enn de ALKO-demperene som følger med KW-typ1?

 

Hva syns dere jeg burde kjøpe? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumpti! Ingen som har formening om Koni vs Bilstein?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KW inox 3:-D

 

Jeg ville nok valgt bilstein fremfor koni i allefall. Vet ikke riktig hva som er å velge i av bilstein til akkurat den, men vil ganske sikkert tro de har noe som vil passe akselvekta di...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jadajada, som om jeg ikke angrer på at jeg ikke kosta på meg de 5000 ekstra den gangen... Var mye penger for meg for 4 år sia det, men nå derimot... Men blir ikke aktuelt å vise fram noe bil på BT noe mer for å si det sånn :P

 

Må da være noen som har prøvd litt dempere på B6? Blir ikke klok på det som skrives om det på Audizine f.eks, litt usikker på hvor harde man kan regne at dempere på KW type 1 er i forhold til andre merker...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jadajada, som om jeg ikke angrer på at jeg ikke kosta på meg de 5000 ekstra den gangen... Var mye penger for meg for 4 år sia det, men nå derimot... Men blir ikke aktuelt å vise fram noe bil på BT noe mer for å si det sånn :P

 

Må da være noen som har prøvd litt dempere på B6? Blir ikke klok på det som skrives om det på Audizine f.eks, litt usikker på hvor harde man kan regne at dempere på KW type 1 er i forhold til andre merker...

 

Sleit du med godkjenningen hos biltilsynet alstå? Om man gjør det i riktig rekkefølge har ikke jeg opplevd problemer med godkjenning av det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sleit ikke med godkjenningen av senken nei! Men alt jeg er ute etter er litt hardere dempere bak, enkelt og greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt tips etter sur ærfaring; IKKE kjøp gule koni til B6!

Disse er mjukere enn de som følger med KW Type 1, både på kompresjon og på rebound, med mindre du lukker stiller de på HELT stiv, noe jeg har hørt ikke er bra for demperene!

 

Har derfor nå to stk gule Koni bakdempere til B6 til salgs, om noen med senkefjærer trenger seg et par helt greie justerbare dempere. De er tross alt MYE hardere enn de originale.

 

Jeg må vel bare innse at bilen min har blitt ALT for tung pga lydbygginga :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt tips etter sur ærfaring; IKKE kjøp gule koni til B6!

Disse er mjukere enn de som følger med KW Type 1, både på kompresjon og på rebound, med mindre du lukker stiller de på HELT stiv, noe jeg har hørt ikke er bra for demperene!

 

Har derfor nå to stk gule Koni bakdempere til B6 til salgs, om noen med senkefjærer trenger seg et par helt greie justerbare dempere. De er tross alt MYE hardere enn de originale.

 

Jeg må vel bare innse at bilen min har blitt ALT for tung pga lydbygginga :P

 

 

Kan antagelig få KW race fjærer til settet ditt;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DET hadde gjort seg ;)

Og muligens noe hardere demperinnsatser i forbeina :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.