Peilestav rør knekt.... , noe å si?

Anbefalte innlegg

Hadde en liten lett service på A4 nå i kveld , og fant tilfeldigvis ut at Peilestav røret var knekt... : klø :

 

Dette blir selfølgelig bytta ASAP , så det handler ikke om det.

Kommer ikke opp olje eller noe :)

 

 

Men Spørsmålet er hva slags betydning dette egentlig har for motoren? (130hk 2.0)

Har det noe å si i det heletatt? .... eller noe å si for oljetrykk? Oljeforbruk? Ytelse? slitasje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det ikke trykkfall osv akkurat som om man tar av oljelokket, da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det jeg lurte på jeg også... , for jeg har erfart forskjellig.

 

Min 2.2 20V tåler å ta av oljelokket men den står på tomgang , uten at den mister spesielt oljetrykk.

Men da jeg gjorde det samme på en Audi 100 2.3 stoppa motoren....

 

 

Motoren i A4`n fungerer foresten helt normalt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men da jeg gjorde det samme på en Audi 100 2.3 stoppa motoren....

 

Dette har noen bmw motorer også:) Er noe med hvordan veivhusventilasjonen er lagt opp...Åpner du lokket suger den luft gjennom lokket og ikke lmm og motoren dør:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så med andre ord , trenger ikke A4`n ha noen problemer med denne ? :)

 

Har ikke merka noe , og det var helt tilfeldig at jeg merka det.

For innsuget dekker store deler av det.

 

Og det var akkurat opplevelsene med 2.3`n som gjorde at jeg spekulerte litt.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke ha noe betydning og kjøre med den knekte peilepinnen, peilepinnen står jo fortsatt i røret så:) Og hvis motoren ikke dør når du tar av oljekorken, så er det ikke noe fare:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plastrøret koster ikke engang hundrelappen, så det er ikke noen hindring å få skiftet det. Aner ikke hvor mange VAG jeg har sett med masse tape rundt plastbiten, når den koster "ingenting". Du bør få skiftet den slik at peilenivået blir riktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiftet min i går hadde samme problemet. Kostet 45.- på Møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plasten blir jo ikke noe særlig sprø heller. Tåler ingenting:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi , 45kr.... da må jeg nok vente litt til Nav lønna kommer.... ;)

 

Nei , som jeg skrev i første innlegg er det ikke snakk om hverken pris eller om det er nødvendig å bytte.

Selfølgelig skal det byttes , og er allerede bestillt..

 

Det jeg lurte på var om hva dette "betydde for motoren" , da jeg har opplevd forskjellige resultater ved å fks ta av fyllelokket og tilfeller der peilestaven har kommet opp av seg selv... :)

 

Men takk for svar uansett :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi , 45kr.... da må jeg nok vente litt til Nav lønna kommer.... ;)

 

Nei , som jeg skrev i første innlegg er det ikke snakk om hverken pris eller om det er nødvendig å bytte.

Selfølgelig skal det byttes , og er allerede bestillt..

 

Det jeg lurte på var om hva dette "betydde for motoren" , da jeg har opplevd forskjellige resultater ved å fks ta av fyllelokket og tilfeller der peilestaven har kommet opp av seg selv... :)

 

Men takk for svar uansett :)

 

Jeg har kjørt 14 dager med den knekt, var ikke noe problem så bare tut og kjør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke noe problem så lenge den ikke får for mye falskluft eller blåser ut for mye olje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble bytta for en ukes tid siden :)

 

Makan til sprøe greier..... , gikk jo i tusen knas det gamle røret gitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet både rør og peilepinne på min nettopp også. Morken plast...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet noen plastbiter i bunnpanna eller sila til pumpa etter at den der var knekt på noen biler. Har sikkert ikkeno å si..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passa på å ikke få noen biter nedi , men man vet aldri :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarte å brekke dette røret jeg også nå i dag. Gikk jo sundt bare ved å kikke dumt på det jo. Grei jobb å bytte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å nappe av det gamle og klikke på plass det nye :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nuvell , midt rør gikk i 1000biter , så det ble litt pirkejobb å få opp alle delene som lå spredt rundt.

Og de større delene gikk i stykker da jeg tok tak i dem.

 

SÅ det var litt jobb å få opp alt uten at det havnet nedi stålrøret som det står festa i :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har opplevd det samme,mitt rør gikk også i tusen knask,merka da hvor sprøtt det egentlig var,syns det egentilg var noe hærk.og ganske krongelete.Men var greit å få bytta,merket ingenting av at den var knekkt.dette var på en 1,8t, ga vell i underkant av 200kr for peilepinne og rør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.