#1 Skrevet Februar 11, 2011 Begynner å bli møkka lei hele coil kittet ,nå er det 3 coilen som synger på siste værset ,og samme leksa hver gang en skal ha en ny ,så spørsmålene mine er : hvor mange har egentlig hatt problemer med dette settet her ? For ifølge Dan hos 034 ,er dette Utroligt sjeldent ......... Noen som har noe god forklaring på hvorfor di ryker ? Mine starter å kutte en stund ,før di død helt . Jordingsledninger er gått over og loddet på nytt ,da disse bare hengte løs i kabelskoen da jeg fikk det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 12, 2011 har ikke alle problemer med dette kittet, inkl meg. Er en egen tråd ang dette en plass her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 12, 2011 Kan det ha noe med dwell time å gjøre? At de tåler mindre enn orginale coilene og derfor ryker etterhvert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 12, 2011 Er en fordel og være NAF medlem når man har disse montert:) Jeg har en singlecoil fra 034 på min 3b som kuttet ut noe forvarsel etter ca et år. Har en ny liggende i bilen til neste gang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 12, 2011 Har 034 high output coiler, gått en 7-8000km, ingen problemer til nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 12, 2011 +1 Har kjørt litt over 25000 km med 034 high output coiler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 12, 2011 Mine virket i 2 timer! og 034 avviser reklamasjon blankt. Men har orginal coilrekke nå. Det fungerer hverfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 12, 2011 Er ikke bare coilene som er feilen, sett mange av de med irr problemer i kontaktstikk pga kun 1 jord, da begge jord pinnene må brukes. De tåler dwell på 5ms å de fleste chip sett gir maks 2,5 - 3ms i dwell. Så feilen er kina coilene kombinert med dårlige kontakt stikk. Dvs i pose å sekk hva gjelder dårlig kvalitet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 12, 2011 Mine har fungert supert i 1.5 år nå på 2 bar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 12, 2011 Kjørt 1år med mine, ikke et feilpekk! Men det er skremmende hva man leser her inne om disse coilene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 12, 2011 Mine har også fungert knirkefritt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 12, 2011 (endret) Har kjørt ca 25000km uten et feilslag. RS2 turbo oppsett. ca380hk 1,7bar. kjøpt i 2007. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 12, 2011 Stor variasjon ser jeg ,dere som har kjørt laaangt med disse coilene ,kjører dere orginalt oppsett ? Kjører selv med MTM 303 chip. Fikk skiftet coil nr 3 i dag ,så nå er det fyr på alle fem ,om en så lenge ......... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 12, 2011 Jeg kjører et 420 oppsett på min RS2! Bremsa 461 med noen små mods og større turbo med 034coiler! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 12, 2011 Har hatt endel problemer selv med dette kitet på den forrige S4'n jeg hadde. Denne var noe trimmet og det fungerte fint en stund før et par coiler ikke ville mer. Har vel også mistet 3 coiler totalt. Har hatt mange av disse coilene (kjøpt nye og brukte), og har nå 5stk liggende som jeg skal montere etterhvert. Jeg mistenker at det kan være varme som er problemet for oss med S og RS biler, for om coilene skal monteres på dette staget i motor-rommet så vil jo all varmen stige opp mot panser der disse er montert. Å har du en grei størrelse på turbo vil denne produsere rimelig greit med varme som stiger opp. Dette er såklart bare en tanke, men kan ikke helt se hva for noe annet det kan være som gjør at de bare slutter å gi skikkelig gnist? PS. Jeg lagde egen patent å monterte i torpedoen på min gamle S4, å de ble da hengende helt på siden av motoren over turboen, så mulig dette var utslaget for meg. Men når det er sagt så syns jeg disse fungerer bra når de først fungerer:) De er noe kostbare siden de faktisk ryker disse også, men likevel billigere enn orginalt. Mitt tips: Skal du kjøre med disse coilene, så kjøp en ekstra å ha liggende i bilen. For det er drit kjedelig å stå på Dovre midt på svarte natta med en liten unge i bilen å ha en bil som går på 4 sylindre grunnet defekt coil. Å måtte vente flere timer på bergningsbil;) Det er vel også andre coiler å få tak i som skal være like bra men billigere, husker ikke helt hva de het men var vel noe LS1 mener jeg? EFIExpress hadde vel disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 12, 2011 Stor variasjon ser jeg ,dere som har kjørt laaangt med disse coilene ,kjører dere orginalt oppsett ? Kjører selv med MTM 303 chip. Fikk skiftet coil nr 3 i dag ,så nå er det fyr på alle fem ,om en så lenge ......... 380 oppsett, 1,8bar.. Vet tidligere eier har skiftet en av de da den røk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 13, 2011 Har hatt endel problemer selv med dette kitet på den forrige S4'n jeg hadde. Denne var noe trimmet og det fungerte fint en stund før et par coiler ikke ville mer. Har vel også mistet 3 coiler totalt. Har hatt mange av disse coilene (kjøpt nye og brukte), og har nå 5stk liggende som jeg skal montere etterhvert. Jeg mistenker at det kan være varme som er problemet for oss med S og RS biler, for om coilene skal monteres på dette staget i motor-rommet så vil jo all varmen stige opp mot panser der disse er montert. Å har du en grei størrelse på turbo vil denne produsere rimelig greit med varme som stiger opp. Dette er såklart bare en tanke, men kan ikke helt se hva for noe annet det kan være som gjør at de bare slutter å gi skikkelig gnist? PS. Jeg lagde egen patent å monterte i torpedoen på min gamle S4, å de ble da hengende helt på siden av motoren over turboen, så mulig dette var utslaget for meg. Men når det er sagt så syns jeg disse fungerer bra når de først fungerer:) De er noe kostbare siden de faktisk ryker disse også, men likevel billigere enn orginalt. Mitt tips: Skal du kjøre med disse coilene, så kjøp en ekstra å ha liggende i bilen. For det er drit kjedelig å stå på Dovre midt på svarte natta med en liten unge i bilen å ha en bil som går på 4 sylindre grunnet defekt coil. Å måtte vente flere timer på bergningsbil;) Det er vel også andre coiler å få tak i som skal være like bra men billigere, husker ikke helt hva de het men var vel noe LS1 mener jeg? EFIExpress hadde vel disse? Er greit og ha en i reserve,ja. På forespørsel svarte 034 at det var en produksjonsserie som var dårlig. Skulle være ok nå. Kjøper ikke det svaret, så har en i reserve. Min bil er mappet på denne coilen som fungerer ypperlig så lenge det varer. Kan vel være like greit og kjøre originale coil/er hvis effektøkningen er moderat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 13, 2011 034Ms er fulle av piss når det gjelder disse coilene! Har kverka 3 stk i en dønn original S4, og med rundt 1år fra første til siste tok kvelden.. Tror ikke de bestiller så store produksjonsserier.. At det er sjeldent at disse ryker er jo også å ta i fra deres side vil jeg si.. Funker fint, til du plutselig står der, da er det godt at Paul guillen har noen av de på lager, men blir jo lei av å bytte de i lengden.. Men får jo nye på garanti da, det skulle bare mangle og, med den markedsføringen/hvordan de ordlegger seg på hjemmesiden sin om disse coilene.. just My 2 Renminbi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 13, 2011 "liftetime warranty".. Skremmende hva jeg leser om desse coilene, har selv problemer med fusking på tomgang for tiden, kanskje jeg skal prøve med original coilrekke før jeg feilsøker noe videre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 13, 2011 hatt disse på s2en min nå siden 2008 på orginal motor fram til ifjor da jeg byttet turbo og litt snacks 2bar ladetrykk. Har ikke hatt ett feilslag med dem. kjørt ca 25 000km Knallfornøyd. +1 fra meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...