Verkstedet har skadet bilen min. Hva nå?

Anbefalte innlegg

Har hatt bilen min inne hos Møller i dag og det resulterte i en stripe i A-stolpen. Møller har lovet å dekke utbedring av skaden, men kan jeg kreve noe mer? Bilen er jo bare 0.5 år gammel og det er usannsynlig irrriterende at den nå må lakkes på: mad : Er jo ikke min feil engang: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva mer mener du at du kan kreve? De fikser jo opp etter seg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror desverre ikke du kan kreve noe mer, selv om jeg veldig godt skjønner din frustrasjon..

Er så leit att andre ødelegger det du selv er så nøye med å passe på..!

Men er vel noe som heter det er menneskelig å gjøre feil, og når de da rydder opp igjen så får man ikke krevd så mye mer desverre :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis møller ødlegget en av mine felger, skal jeg da ha rett på 4 nye? Nei..Du har nok ikke rett på noe mer enn det som er ødelagt, om bilen er 0.5 år eller 5 år spiller desverre ingen rolle: rolleyes Utrolig kjipt for din del..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis møller ødlegget en av mine felger, skal jeg da ha rett på 4 nye? Nei..Du har nok ikke rett på noe mer enn det som er ødelagt, om bilen er 0.5 år eller 5 år spiller desverre ingen rolle: rolleyes Utrolig kjipt for din del..

Nja, akkurat på felger kan det faktisk være hensiktsmessig å bytte alle 4, dersom det er kopifelger. Jeg ble påkjørt og fikk ødelagt en RS6-rep-felg og fikk dekket 4 nye på forsikring. :) Kopifelger kan være umulige å finne i helt likt design som de en hadde fra før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det heter seg vell det at hvis noe sånt skjer og de ikke kan skaffe den eksakte felgen til deg igjen (enten om det er original eller replika) så er de pliktet til å gi deg 4 nye. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, verkstedet ordner opp og alt er jo for så vidt greit. Kjekt at de gav beskjed slik at det ikke ble noen diskusjon. Skaden er deres feil ferdig med det.

Det som plager meg er at jeg nå kommer til å få en dellakkert a-stolpe. Bare håper at skaden blir utbedret på en pen måte, altså usynlig.

Selv om jeg ikke har krav på at de gjør noe annet enn å utbedre skaden så hadde de jo fått en hel del goodwill om de f.eks. tok bilens første service gratis. Det kan jo umulig koste dem mange kronene. En skal vel være fornøyd om de rydder opp etter seg i det minste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

A-stolpen din blir nok akkurat som ny så det trenger du nok ikke å tenke på. :) Det er jo allerede en service å gi beskjed om alt dette før du merker det, må tenke på det også. Ikke alle verksted som hadde gjort det desverre.

Ang. Goodwill så er jeg med på tankegangen din ang. enda litt til. Men en service er jo ikke bare deler, men arbeid av mekaniker som igjen ikke kan gjøre noe annet akkurat då. Så da er det jo egentlig dobbelt tap for de, pluss lakkeringen for a-stolpen. Så det hadde nok kostet de en del ekstra kroner ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser helt klart frustrasjonen din, men med tanke på at di sa fra å at di skal ordne opp etter seg så syns jeg det hadde blitt feil å kreve noe mer, såklart skaden blir usynlig.. Dem leverer ikke bilen med nyanseforskjeller det er møller det er snakk om:-)

Hadde di derimot ikke sagt noe, ville jeg krevd:-) da hadde det jo vært dårlig service.

Ta et eksempel, ofte jeg tar over varer som det er kanskje er skader på, en skjelden gang skader jeg det selv å. Derfor har jeg gjort det til en gylden regel å se etter skader vær gang jeg leverer varer, det er så mye bedre service.. Syns absolutt du skal være gla di sa fra:-)

Enn om di ikke hadde gjort det å krevd at du skulle bevise at dem hadde lagd skaden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser helt klart frustrasjonen din, men med tanke på at di sa fra å at di skal ordne opp etter seg så syns jeg det hadde blitt feil å kreve noe mer, såklart skaden blir usynlig.. Dem leverer ikke bilen med nyanseforskjeller det er møller det er snakk om:-)

Hadde di derimot ikke sagt noe, ville jeg krevd:-) da hadde det jo vært dårlig service.

Avtale om utbedring av skaden er gjort og neste tirsdag blir den påbegynt.

Når det gjelder kommentaren om nyanseforskjeller så vet jeg ikke helt om du mener det ironisk eller ikke. Her i Bergen er man på ingen måte garantert noe som helst når det gjelder Møller Bilskade. Godt mulig de er flinke andre steder i landet, men mine egne tidligere erfaringer med avdelingen i Bergen tilsier noe annet. Bilen min blir derfor utbedret av et annet firma som Møller Åsane har avtale med. Jeg håper virkelig at denne skaden blir helt usynlig slik at jeg rett og slett bare kan glemme den:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nyanseforskjeller klarer de fleste lakkverksteder å få til, bare de gidde å bruke tid på det. Er vell helst det det står på.. :)

Satser på at alt ordner så med en gang. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avtale om utbedring av skaden er gjort og neste tirsdag blir den påbegynt.

Når det gjelder kommentaren om nyanseforskjeller så vet jeg ikke helt om du mener det ironisk eller ikke. Her i Bergen er man på ingen måte garantert noe som helst når det gjelder Møller Bilskade. Godt mulig de er flinke andre steder i landet, men mine egne tidligere erfaringer med avdelingen i Bergen tilsier noe annet. Bilen min blir derfor utbedret av et annet firma som Møller Åsane har avtale med. Jeg håper virkelig at denne skaden blir helt usynlig slik at jeg rett og slett bare kan glemme den:)

Det jeg mener er at hvis det skulle bli forskjell må dem jo bare holde på til det blir riktig, du betaler ikke uansett, i tillegg hvis det tartid, så bør du vel kanskje få lånebil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen ble levert inn på mandag og jeg fikk ut en Skoda Fabia som leiebil. Ble oppringt av verkstedet i går med beskjed om å hente bilen som var ferdig lakket. Kjørte fra Sandsli til Åsane (for de som er lokalkjente). Kikket på bilen og konstaterte at lakkjobben ikke var godt nok utført. Kjørte slukøret hjem igjen, fortsatt i den jævla Fabia`en. Kjenner at jeg er lei nå!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk bilen utlevert i ettermiddag. Det regnet selvfølgelig da jeg hentet den, men det så ut som at alle småfeilene i lakken nå var utbedret. Krysser fingrene for at det ser bra ut i sollys også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta et eksempel, ofte jeg tar over varer som det er kanskje er skader på, en skjelden gang skader jeg det selv å. Derfor har jeg gjort det til en gylden regel å se etter skader vær gang jeg leverer varer, det er så mye bedre service.. Syns absolutt du skal være gla di sa fra:-)

Enn om di ikke hadde gjort det å krevd at du skulle bevise at dem hadde lagd skaden?

Må bare kommentere den delen av innlegget som heter "Dem leverer ikke bilen med nyanseforskjeller det er møller det er snakk om:-)"

Mange tror at møller er gud på VAG,har MANGE erfaringer med dette både på mekanisk og skade er utrolig mye "slette" jobber som blir levert derfra og absolutt ikke noe Goodwill,er til tider meget dårlig kundebehandling,får de ikke opp hva som er feil på VAS så bytter de bare komponenter og bruker ikke tid på sjekke feks sikringer og enkle ledningsbrudd.

På skadesiden er det jo bare helt håpløst med ventetid og ståtid fatter ikke at de klarer å bruke så vanvittig lang tid en skade(er vel ille når en annen avdeling hos samme forhandler ikke får reparert bilen sin på sitt eget skadeverksted)

Er du ikke fornøyd med rep av bilen får du til svar "sånn er det bare" og de gjør ikke mye for å gjøre kundene fornøyde.

var ikke meningen å ødelegge tråden din med dette og Håper du blir fornøyd med resultatet nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare kommentere den delen av innlegget som heter "Dem leverer ikke bilen med nyanseforskjeller det er møller det er snakk om:-)"

Mange tror at møller er gud på VAG,har MANGE erfaringer med dette både på mekanisk og skade er utrolig mye "slette" jobber som blir levert derfra og absolutt ikke noe Goodwill,er til tider meget dårlig kundebehandling,får de ikke opp hva som er feil på VAS så bytter de bare komponenter og bruker ikke tid på sjekke feks sikringer og enkle ledningsbrudd.

På skadesiden er det jo bare helt håpløst med ventetid og ståtid fatter ikke at de klarer å bruke så vanvittig lang tid en skade(er vel ille når en annen avdeling hos samme forhandler ikke får reparert bilen sin på sitt eget skadeverksted)

Er du ikke fornøyd med rep av bilen får du til svar "sånn er det bare" og de gjør ikke mye for å gjøre kundene fornøyde.

var ikke meningen å ødelegge tråden din med dette og Håper du blir fornøyd med resultatet nå.

Resultatet er jeg nå fornøyd med. Jeg kan nå ikke se hvor bilen er lakket og det tar jeg som et godt tegn. Jeg avventer med en helt endelig dom til bilen er vasket og det er skikkelig sollys ute, men det ser nå veldig lovende ut:)

Du har på ingen måte ødelagt tråden min. Som du gjerne ser så har jeg mye av samme oppfatning som deg når det gjelder Møller Bilskade. Bilen min har derfor blitt utbedret av et annet firma som Møller i Åsane (Bergen) har avtale med. De gjorde riktignok ikke en god jobb på første forsøk, men innrømmet straks feilene med en gang de ble påpekt. Det er jeg ikke like sikker på at Møller bilskade ville gjort. Feilene i lakken ble utbedret påfølgende dag noe jeg er litt imponert over:)

Golfen jeg hadde før fikk utbedret den klassiske "rust under forskjermen feilen". Kort tid etter utbedring flasset klarlakken av. Da jeg klaget fikk jeg beskjed om at jeg gjerne måtte regne med at lakken flasset siden jeg hadde sideskjørt og det ikke fikk klarlakken under skjørtet: bh : Hører med til historien at jeg fikk dette utbedret etter litt høylytte diskusjoner. Selv den siste utbedringen var heller ikke det helt store. Fant nemlig flere sandkorn i klarlakken. Bestemte meg da for at dette var siste gang Møller Bilskade får tukle med mine biler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.