Må motoren ut for å bytte råder? - A4 1,8t AEB

Anbefalte innlegg

Jeg må ut med råden på stempel nr 4, mistenker bøyd råde. (96 A4 1.8t AEB). Må motoren helt ut? Kan jeg evt løsne motorfestene å vippe den opp i front, eller finnes det en enklere løsning? Har ikke tilgang på verken løftebukk, elefantkran eller annen kran. Har allerede skrudd av fronten og toppen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres ut som at du bare må senke travers, ut med bunn panne, løsne fra veiv og dra rett opp.

Men om det går på akkurat din bil kan jeg dessverre ikke svare på, har gitt deg en bump hvertfall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det :) Ja er akkurat det jeg lurer på om er mulig...

Kom til å tenke på at hvis råden er bøyd, så blir det vel kanskje vanskelig å få den opp igjennom sylinderen... : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er endel jobb. Må av med bunnpanne, og av med toppen, så kan du bare presse råden med stempelet ut med hånda.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei du trenger ikke ha ut motoren, akkurat gjort dette på min aeb nå. Løsne traværs å senk den, skru av motordemperene. Heis motoren. Skru ut bunnpanna og toppen. Så er det bare å bytte. Dette er jeg sikker på at jeg har spart meg mye arbeid med å gjøre i forhold til å ta ut motor da jeg ikke har elefantjekk eller slikt. Men skru av fronten først, det gjør det mye enklere :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror ikke du trenger å være redd for at råden er så bøyd at den går utenom stempelets diameter, da hadde du nok merket det helt andre måter:)

Skulle du ha bruk for så har jeg 5 stk liggende helt fine :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.