#1 Skrevet Februar 11, 2011 Sliter med å få tomgangen til å gå skikkelig på einseren min. Var litt problemer med å starte når den var blitt litt varm og skiftet dysetetninger. Etter jeg gjorde dette så har den begynte å oppføre seg veldig rart på tomgang. Hvis tomgangen er stillt under 1000omdr, ligger den å hopper når jeg trykker inn clutch. Klarer ikke å stabilisere seg. Når tomgang er still hakket over så ligger den på 1200omdr og sviver fint. Bensinpumpa er skiftet, co og tenning justert på verksted. Gått over hele motoren med startgass, ingen lekkasje (YEY:D). Dysetetningene ble skiftet etter at verkstedet hadde stillt inn co og tenning. Hvis den har trukket falsk luft gjennom dysene, vil den da måtte justeres om igjen på co? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 11, 2011 Dette er en av grunnene for at eg kjører Dieselmotor i golfen eg var møkk lei fjusking og ugjevn gange Eg har desverre ikke så mange gode tips. kan være mengdefordeleren din som er litt sliten, men slett ikke sikkert eg har mengdefordelere liggende, men eg har ikke lenger oversikt over hvilke som er i orden og ikke: flau : Lykke til veien kan bli lang til en fin tomgang;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 11, 2011 Ja, men fungerer jo med litt høy tomgang så får kjøre med det til jeg finner ut av det. Hehe.. Du får sei i frå hvis du finne ngn mengdefordelara liggande! Hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 11, 2011 Bygg om til diesel når du blir lei feilsøking... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 11, 2011 Blir aldri lei nok.. Har en diesel og en bensin nå.. PERFECT! Hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 11, 2011 Sjekk ladespenning, og gå over alle jordingspunkter mellom chassi og motor/gear. Feilsøkte og justerte i 1 år på min tidligere GTI, før jeg fant feilen. Lav ladespenning og dårlige jordinger var synderen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 11, 2011 Ah, det kan jeg prøve på.. Skal gå over motoren og pusse opp alt av kontakter igjen. Tusen takk for tipset. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...