Får ikke åpnet førerdør på 99 Audi A6

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med at låsekassa på a6'en fryser slik at jeg ikke får lukket døra.

Da har det hjulpet og la bilen gå slik at det får varmet seg opp og så fungerer.

I går smurte jeg låsekassa med en spray ikke skal fryse før ved -56 grader lukket døra og nå lar den seg ikke åpne istedet...

Noen som har en ide om hva det kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme feil på min, men der er det passasjer døra. Mistenker det er selve låskassa som må byttes. Og på førerdøra funker ikke cupelyset så der er det sluttstykket...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den åpner seg ikke selvom du får tint den? Da er det sannsynlig låskassa, kan hende den har gått i vranglås. Da får du dra inn til møller så dem får kobla seg til og kjørt "airbag test" for da låser alle dørene seg opp. Skjedde med faren min....

Jeg prøvde og låse opp og igjen mange ganger, til slutt gikk døra opp. Så da er det bare og finne dele nr og bestille ny låskasse...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan prøve å banke på festeskruene til låsekassa samtidig som du prøver å låse opp. Forlenger og 12-kant pipe inn ved B-stolpen når bakdøra er åpen. Dette er hvis døra ikke lar seg låse opp, regner med det er problemet?

Hvis så, og du får den opp, så er det bare å bytte låsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg satte på kupevarmeren i går, og litt utpå dagen i dag når kulda slapp så fikk jeg åpnet døra...

Jeg prøvde og rense låsekassa med brake cleaner, tørke den med en hårføner og så fylle den med white grease...

Fungerte perfekt etterpå, blir spennende og se hvordan den er i morgen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg satte på kupevarmeren i går, og litt utpå dagen i dag når kulda slapp så fikk jeg åpnet døra...

Jeg prøvde og rense låsekassa med brake cleaner, tørke den med en hårføner og så fylle den med white grease...

Fungerte perfekt etterpå, blir spennende og se hvordan den er i morgen ;)

Informer om løsningen fungerer etter en kald natt:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det fungerte gull :)

Ingen problemer i dag ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.