#1 Skrevet Februar 13, 2011 Har montert S2-instrument med kjørekomputer i 20ven, og har også kjøpt nye typen hendler som er den mer runde typen med styring av cruisekontroll. Siden min er en 89modell har jeg de gamle stygge firkantete hendlene. Til nå har jeg bare kjørt med de nye hendlene liggende under rattet slik at jeg kan styre cruisekontrollen, men sier seg jo selv at dette kun er en midlertidig løsning:o. Ser det er mange som har bygd om, men ser det er ulike kontakter på den nye framfor den gamle. Hva er det folk gjør her? Skjøte på nye kontakter eller er det en lettere måte? (Det er i så fall MANGE ledninger å skjøte sammen fra det orginale ledningsnettet til de nye kontaktene). Tips og triks taes imot 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 13, 2011 Har noe lignende fore selv. Dog skal jeg oppgradere fra B4 til facelift Cabrio/A4 modellår>98. Slik jeg ser det er løsninga å skaffe seg selve stikkeren (som til B4 bør være null problem, ettersom det er god tilgang på høggerne) som passer til bryteren og bytte ut en og en ledning. Som du er inne på: Det er mange ledninger å løsne fra stikkeren og koble på den nye, men dette ender da med ei løsning som er så nært originalt som man kan komme:). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 13, 2011 Har noe lignende fore selv. Dog skal jeg oppgradere fra B4 til facelift Cabrio/A4 modellår>98. Slik jeg ser det er løsninga å skaffe seg selve stikkeren (som til B4 bør være null problem, ettersom det er god tilgang på høggerne) som passer til bryteren og bytte ut en og en ledning. Som du er inne på: Det er mange ledninger å løsne fra stikkeren og koble på den nye, men dette ender da med ei løsning som er så nært originalt som man kan komme:). Ja, kontakter har jeg klart å få tak i.Tror du det er samme typen stikkere i den gamle som den nye? Min erfaring hittill er at det er farlige mye like type stikkere i en gammal Audi enn det er en i ny en... Enten så går dette, eller så må jeg skjøte alle ledningene noe som jeg har lite lyst til med tanke på hvor mange "svake" punkt siden det er så mange ledninger - for og ikke tenke på jobben: flau : Hva er forresten forskjellen på B4 og Cabrio-bryterne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 13, 2011 Min erfaring er at det er grusomt mye på B4 som tilsynelatende ser likt ut men som ikke er det. Har f.eks. henta meg tåkelysbryter på høggern (92-mod) som ikke passa 1:1 i bilen min (94-mod). Der har to pinner bytta plass. Cabrio og A4 facelift har helt annen slepering, andre kontakter til bryterne og luftsekken/hornet. For meg ser det ut til at de har snudd kontaktene opp ned, mens selve ledningene mer eller mindre sitter der de gjorde før (uten at jeg har noe nett til en nyere bil for å sammenligne med). Kontaktpunktene er tykke i ene enden og tynne i den andre. På de nyere modellene er dette snudd på hodet. Det skal jammen ikke være lett å prøve å oppgradere bilen sin uten å være utdannet VAG-tekniker;). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...