#1 Skrevet Februar 13, 2011 Hei! Vet at det er flere tråder angående eksos til 2.2t C4, tror jeg går for ferdig Simons 3" catback anlegg (vist ingen kommer med en bedre idè). Ferrita blir vel litt dyrt. Planen var først å sveise egent siden jeg har tilgang på sveiseapparat og bukk, men tror ikke jeg orker det når man får Simons for 6000,- ca 4100 inkl frakt + toll (hvor masse?) Ebay 5 795 + frakt xtremecar.no Noen som har forslag til andre anlegg/butikker for eksos? Bilen det er snakk om er S4 2.2t med ca 410hk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 13, 2011 Custom autocraft har til underkant av 3800.- + toll. (473,2eur) Dette ser i hvertfall bra ut. http://homepage.internet.lu/customautocraft/TYPEC4_100_S4_A6_S6_S6PLUS.htm http://homepage.internet.lu/customautocraft/parts/CAC000044-45_1.jpg Video: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 13, 2011 BN-pipes.... konge annlegg, men "konge" pris og.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 13, 2011 BN-pipes er jo av rustfritt, noe som forklarer litt av prisen. Men det er bra ja, feeeet lyd på S4/S6 2.2T! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 13, 2011 Jeg har eksos fra custom autocraft på min 200 20v. Det låter bra og ser bra ut men gutta på svendsen eksos som skiftet for meg sa at passformen ikke var helt bra. De måtte sveise på den ene skjøten da de ikke klarte å få den riktige vinkelen, men det kan jo være inkompetanse også forsåvidt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 13, 2011 Custom autocraft har til underkant av 3800.- + toll. (473,2eur)Dette ser i hvertfall bra ut. http://homepage.internet.lu/customautocraft/TYPEC4_100_S4_A6_S6_S6PLUS.htm http://homepage.internet.lu/customautocraft/parts/CAC000044-45_1.jpg Video: Custom autocraft såg jo veldig fint ut. Blei fristet til å prøve dette da det sikkert er litt mer stillegående enn 3". Så lenge det ikke blir alt for stille Regner også med at det skal holde med 2x2 1/4" også, kan jo ha 2x2,5" fram til første lyddemper også vist det er noe problem. BN-pipes.... konge annlegg, men "konge" pris og.. BN-pipes er jo av rustfritt, noe som forklarer litt av prisen. Men det er bra ja, feeeet lyd på S4/S6 2.2T! Hørt masse bra om det, utenom prisen. Så må nokk utelukke det Jeg har eksos fra custom autocraft på min 200 20v.Det låter bra og ser bra ut men gutta på svendsen eksos som skiftet for meg sa at passformen ikke var helt bra. De måtte sveise på den ene skjøten da de ikke klarte å få den riktige vinkelen, men det kan jo være inkompetanse også forsåvidt. Litt modding må jeg leve med om jeg må det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 14, 2011 BN-pipes er jo av rustfritt, noe som forklarer litt av prisen. Men det er bra ja, feeeet lyd på S4/S6 2.2T! Det er simons anlegget og, simons anlegget er og 3" enkeltanlegg mens bn- pipes er dobbelt anlegg med mindre diameter, går klart med litt ekstra "gods" til det, gjør sikker litt utslag på vekten og men det spiller no mindre rolle på disse landeveislokomotivene Hvis du vil gå for simons så sjekk med mekonomen, får vel klubbrabatt og, tror du kommer best ut på den måten, husk at eksosanlegg er dyrt å sende med høy vekt og gjerne lengdetillegg. Men lyden fra bn-pipes er rå, sjekk ut på 6.15 i denne videoen, der har jeg fått en bra lydfil på en godt frisert S6 sedan med bn-pipes(en klubbil som nok de aller fleste kjenner til) høyre klikk- lagre som 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 14, 2011 Men lyden fra bn-pipes er rå, sjekk ut på 6.15 i denne videoen, Fikk en 404 på den linken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 14, 2011 Det var no som... kommer jo fra min side. ja ja, jeg laster den opp til tuben no og legger inn video her etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 14, 2011 Der var den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 14, 2011 Noen som vet om hvor mye hk en kan kjøre på et 2 x 2 1/4"? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 14, 2011 Passform på BN-pipes er også temmelig bra! Såvidt jeg husker er det vel 61mm rør han bruker. Er det ikke 58mm org? Monterte jo med dobble bak potter på S4'n min (2 blås hver side), rå lyd uten resonans og bråk. Om jeg ikke husker helt feil kom dette annlegget på bortimot 17-18 000,- ferdig! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 14, 2011 Jeg har bn-pipes, god passform og grom lyd 2+60 mm hele veien.edelstahl hatt det i 4 år på s6/c4 kjøpte det i tyskland på en ferie tur ,kostet 9000 kr. det fikk kjørt seg på autobahnen gitt hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 14, 2011 Joda jeg har hørt det og kan gå god for det- hilsen christian hop-bergen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 14, 2011 Fin lyd i BN-pipes, men litt stiv pris. Noen som har trua på Custom Auto Craft eksosen med 2 * 2 1/4", er litt i tvil om det vil bli litt for liten dimmensjon/lyd? http://homepage.internet.lu/customau..._S6_S6PLUS.htm Ellers blir det Simons 3". Men da går det andre vegen, i tvil om det blir for masse lyd. Takker for svar, må bestemme meg i kveld slik at jeg får det før EU-kontroll 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 14, 2011 simons anlegget er mye mer dempet - dessverre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...