#1 Skrevet Mars 8, 2005 Hei ! Jeg har nettop kjøpt meg men 1990 2,3 Coupe. Den med 136hk. Som alle andre så lurer jeg på å oppgradere bilen etter hvert. Så jeg lurer på hva er motor betegnelsen på denne bilen jeg har og hva er betegnelsen på den med 170hk. Så selfølgelig om jeg kan sette 170hk motoren i min bil som er Fwd. Takker for alle svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 8, 2005 1.motorkoden skal være NG på den du har, 2.7A motoren (170hk) passer fint oppi der den. litt annet ledningsnett bare. 3. bilen heter ikke 90 coupe den heter bare audi coupe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 8, 2005 1.motorkoden skal være NG på den du har, 2.7A motoren (170hk) passer fint oppi der den. litt annet ledningsnett bare. 3. bilen heter ikke 90 coupe den heter bare audi coupe You're the Man. Takk ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 8, 2005 7A motoren har aldri imponert meg tror det er mer arbei enn du får igjen for det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 8, 2005 Hvis du skal bygge om en 2.3E til 2.3E 20v eller 2,2 20vt så hadde jeg valgt det siste. Grunnen er at det er større forskjeller opp til begge som bremser, bremsekraftforsterker, ledningsnett etc. Er veldig mye jobb å bygge om, men ingenting er umulig bare man har enormt med pågangsvilje - jeg har nettopp gitt opp samme jobben. Siden du har fwd er det liten grunn i oppgradere til mer enn 20v etter min mening, da 170hk på framhjulene vil være mer enn nok. 220 s2gamper vil nok være veldig "ubrukelig" ved drift på bare framhjulene. Forresten, har du bilder av bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 8, 2005 Først må jeg jo få gratulere deg med kjøp av ny bil Så vil jeg si at jeg har 7A motor i min Audi 90q sedan selv, og forskjellen fra min gamle Audi 100 1.9 (med forgasser!) var jo nesten ubeskrivelig, men nå som jeg har kjørt den ei stund, så vil mye ha mer, så nå tenker jeg på mulig ombygging så snart jeg får råd til det og da blir det nok enten 3B (2.2 20vt) eller ABY (også 2.2 20vt, bare med coil on plug). Hvis jeg var i dine sko, så ville jeg fått sveisa på fester til bakaksling også så du får quattro før du bygger om til noe større motor. Quattro er koskos på norske veier så lenge politiet holder seg unna! Uansett hva du velger å gjøre, så lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 8, 2005 har kjørt med 3B motor i coupe FWD.. å at det er ubrukelig er bare tull.. motoren var ca 300hk.. kun når det regnet at det ble for mye spinning. ellers funket det bra. Er jo helt klart ikke ubrukelig. Men 1,8Ts 180hk med fwd er jo mer enn nok for å få hjulspinn i svinger etc. Derfor er det mye bedre med 4wd for å få skikkelig fart i alle svinger, oppstart etc. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 8, 2005 Selv om det er å banne litt i kirka, så kan vel Saabs uttalelser ha litt å si i denne diskusjonen.. De sa rundt slippet av sin 9-3 eller 9-5 275 hk Viggen at ca 230 hk som Aero-modellen hadde, var så langt de mente var 'fornuftig' bruk av krefter i en forhjulstrekket bil. Men det er jo noe med det å ha krefter i overflod som har fascinert mange. Også er det rett og slett moro å kjøre med noe litt 'ufornuftig' 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 8, 2005 Hei ! Jeg har nettop kjøpt meg men 1990 2,3 Coupe. Den med 136hk. Som alle andre så lurer jeg på å oppgradere bilen etter hvert. Så jeg lurer på hva er motor betegnelsen på denne bilen jeg har og hva er betegnelsen på den med 170hk. Så selfølgelig om jeg kan sette 170hk motoren i min bil som er Fwd. Takker for alle svar. Å bytte fra 136 til 170 er ikke verdt hverken tid eller penger. Selg bilen og kjøp en med "riktig" motor istedet En 20v T blir en litt annen sak. Da snakker vi merkbar effektøkning, men fortsatt er det mye arbeid og kostnader Sjekk forskjell i pris på din bil og f.eks. en S2 før du begynner. Det er ofte billigere å kjøpe "ekte" vare 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 9, 2005 Hvis du skal bygge om en 2.3E til 2.3E 20v eller 2,2 20vt så hadde jeg valgt det siste. Grunnen er at det er større forskjeller opp til begge som bremser, bremsekraftforsterker, ledningsnett etc. Er veldig mye jobb å bygge om, men ingenting er umulig bare man har enormt med pågangsvilje - jeg har nettopp gitt opp samme jobben. Siden du har fwd er det liten grunn i oppgradere til mer enn 20v etter min mening, da 170hk på framhjulene vil være mer enn nok. 220 s2gamper vil nok være veldig "ubrukelig" ved drift på bare framhjulene. Forresten, har du bilder av bilen? Takk for svar alle sammen. Jeg skal ta noen bilder og legge ut så snart jeg får tid. Jeg tenker å skifte til 7a motoren om noen år når min gamle trenger overhaling. Tenker å trimme den litt så det blir ca 190hk i den. Med litt bedre kammer. Jeg har et lite tips til deg og andre her. Jeg sjekket hvor mye det koster med verksted i hjemlandet mitt(Latvia). Der koster det nytt understell med deler og arbeid mellom kr.800 og kr.1000. Så planen er å gjøre alt der. Så lenge bilen har samme understells-nr så bør vel alt være ok. En gruppetur kanskje? Skal sjekke hva det koster med en motor bytte. Skal si i fra. En Coupe med 130' på telleren koster der kr.18.000,- ! Så tipset er fiks bilen mens du er på ferie ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 9, 2005 Hvis du skal bygge om en 2.3E til 2.3E 20v eller 2,2 20vt så hadde jeg valgt det siste. Grunnen er at det er større forskjeller opp til begge som bremser, bremsekraftforsterker, ledningsnett etc. Er veldig mye jobb å bygge om, men ingenting er umulig bare man har enormt med pågangsvilje - jeg har nettopp gitt opp samme jobben. Siden du har fwd er det liten grunn i oppgradere til mer enn 20v etter min mening, da 170hk på framhjulene vil være mer enn nok. 220 s2gamper vil nok være veldig "ubrukelig" ved drift på bare framhjulene. Forresten, har du bilder av bilen? Min er en 20v forresten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 9, 2005 nå er det noe jeg ikke har fått meg meg eller forstått, skrev først at du hadde 136hk motor. så står det i nederste tråden at du har 20v? 20v er 170hk 7a motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 9, 2005 nå er det noe jeg ikke har fått meg meg eller forstått, skrev først at du hadde 136hk motor. så står det i nederste tråden at du har 20v? 20v er 170hk 7a motor. Må jo sjekke men jeg tror det står 136hk eller 100kw i vognkortet. Det står definitivt 20v på motoren med stor skrift. Skal sjekke med forige eigeren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 9, 2005 20V har vel aldri kommet ut som enhjulstrekk.. er ikke det bare som quattro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 9, 2005 20V har vel aldri kommet ut som enhjulstrekk.. er ikke det bare som quattro? Min er ihvertfal FWD og det står 20v på motortoppen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 9, 2005 20V har vel aldri kommet ut som enhjulstrekk.. er ikke det bare som quattro? Vet du forresten hvor mye man må ut med for en 2.2vt motor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 9, 2005 alt fra en 10-12 000 og oppover, kommer ann på hva som følger med, trimmet eller ikke, papirer etc... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 9, 2005 rart.. da er det jo en 7A motor du har.. 174hk om jeg ikke tar feil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 9, 2005 170hk i 7a motoren, 174 i 2,8l AAH 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 9, 2005 Dere er gode. Takk for mange svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 13, 2005 Dreit meg ut! Ikke første gang.... . Det er en 7a jeg har. Forige eigeren har satt den i. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mars 13, 2005 Men bare så det er sagt. Det ble solgt audi 90 og coupe med 7A motoren uten quattro. Men om så mange ble solgt med fwd er jo en annen sak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...