3x varsellampeblink, rar lyd bak, kutt ved pådrag

Anbefalte innlegg

Hei, alt under handler om en 96' A4 1,8TQ

Av og til når jeg starter bilen piper det 3 ganger og blinker en varsellampe ( den med ! i). Er det normalt? Virker som den lyser oftere når det er kaldt.

Så har jeg en lyd, sitti i et wideroe før? høres litt sånn ut. Virker som den kommer bakfra, høres først ved rundt 60kmt og blir lysere ved større fart. Hvor kan den komme fra og hva kan det være?

Så av og til når jeg gir på og slipper "kutter" motoren, og jeg får et "hopp". Så kan alt være normalt igjen etterpå. Hva kan så dette være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du lest av noen feilkoder?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyden kan høres ut som hjullager, hvertfall om du har lyden konstant. Jekk opp bilen bak å ta tak i hjulet med hender kl 9 og kl 3 å ta hardt i. Begge sider. Kjennes dødgang har du slitent lager. Du kan også høre om du høres forskjell på låten når du ruller rundt hjulene, får du en "skrapende" lyd, er det nok samme problem. Søk på forumet for videre info. håper vi traff spikeren på hodet, har jo sittet i widerøefly mange ganger før! :D For det andre du sliter med vil jeg også anfefale Lars Mortensens råd! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke sjekka feilkoder. Noen i trondheim som kan være behjelpelig med det?

Og hvor vanskelig er det å skifte dette lageret? Hva trenger jeg osv.. Har haynesboka men, den gjelder ikke for Quattro.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke sjekka feilkoder. Noen i trondheim som kan være behjelpelig med det?

Og hvor vanskelig er det å skifte dette lageret? Hva trenger jeg osv.. Har haynesboka men, den gjelder ikke for Quattro.

Etter det jeg tror så er det ganske så likt bak som framme når det kommer til lagerbytte på quattro..

Må av med navet. Presse ut lageret i ei pressa..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varsler om slitasje av bremseklosser eller bremsevæske nivået..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å oppdatere litt.

Forhørt meg om priser på å skifte dette lageret.

Møller: 5000

Byåsen bilverksted: 2300

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremsefeilen var ødelagt caliper bake høyre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.