Vindusheis som går av seg selv- A6 99-mod 2,4

Anbefalte innlegg

Er det noen her som kan ha en ide for problemet mitt?

Når jeg har stanset bilen, gått ut og låst dørene, så kan plutselig vinduene på bilen plutselig gå opp.

Da står jeg med nøkkelen i handa og alt er stengt av.

Avogtil når jeg kjører, så kan plutselig sentrallåsen begynne å klikke. Da kommer lysene på inni bilen.

Noen som vet hvordan jeg kan få stoppet dette? Hva kan være feil?

Bil: Audi A6 2,4 1999 model

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vinduene lukker seg eller vinduene åpner seg?

Om det er det sistnevnte så har jeg lest et eller annet sted om at det er en eller annen sensor sittende et sted i bilen som får vann på seg, som da åpner alle vinduene. Dette skal vistnok være et sikkerhetssystem om du kjører av kai/ut i et vann.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja de åpner seg.

Noen som vet noe om denne sensoren? Hvor kan den befinne seg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låsekassa i førerdøra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg holder knappen for å kjøre førervinduet opp inne i noen sekunder, så begynner det å klikke i dørlåsen og interiørlyset kommer på i ca. et sekund. Er ikke sikker på om det skal være slik eller om det er feil det å.

Tok ut bryterpanelet til vindusheisen i går og sprayet det med elektrospray, men det så ikke ut til at det hjalp noe særlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er 100% sikkert låskassen i førerdøra. Skift den så er nok alt i orden. Typisk feil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet kas helvetes verktøy æ må må tak i for å demontere låsekasse???

Trudde æ hadde alt av torx typa som fantes. Har det et spesielt navn den bitsen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være XZN-Bits? 12 kant?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er iflg. delekatalogen en M8X14-S13 skrue.. Hvordan nå den ser ut :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en 12 kant. Kalt XZN på fagspråk.

Men problemet er løst. Kjørte mæ en LAAAAAANG tur med ACn på fult. bilen ble god å varm og fikk tørket den skikkelig opp.

Har ikke hatt problem med den siden. Regner med det var fuktighet en plass. Skal investere i en avfukter som jeg kan stappe i bilen i nyogne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vinduene går nok opp igjen. ;) Når det regner! Det gjore mine. Da ble det vått i bilen da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.