Bensinpumpe lager lyd når pumpen starter

Anbefalte innlegg

Bensinpumpen på A3en lager lyd når man åpner førerdøren, altså når pumpen settes i gang (er vel en mekanisme som er koblet til førerdøren).

Dette ble bemerket av Audi på service som mente at dette var et dårlig tegn og det var et tidsspørsmål før den stoppet. Lyden har derimot vært der leeenge. Byttet uansett pumpen, men nå har jeg samma lyd igjen.

Hva kan dette være? Er det et faktisk slitasjetegn at den lager lyd? Er den byttet fånyttes?

Lyden er vanskelig å forklare, men er en slagssummelyd som varer ca 1-2 sekund, akkurat i det man åpner døren. Hører den både i og utenfor bilen, men ikke ekstremt høy lyd. Har ikke merket noe under kjøring (før den ble byttet).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er lyden der kun når pumpa primer opp trykket,eller når bilen har starta og?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om dette er pumpa, eller om det kommer av slitasje, men muttern har også en lyd i det hun åpner føredøra. Denne lyden har vert der en stund eller alltid vert der. Lyden kan kansje minne om en liten motor til fks. elektrisk justering til sete eller lignende. Denne bilen er ikke gått langt, gått rundt 45k og lyden har vert der lenge eller alltid.

lyden er varer bare noen få sekunder.

Audi a3 2005mod

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er lyden der kun når pumpa primer opp trykket,eller når bilen har starta og?

Som du sier så kan det være et tegn på at den har slitasje..

Jeg har kun hørt den når pumpa primer opp trykket når man åpner døren, ja. Ikke merka noe som tilsier at pumpa var dårlig under kjøring (før den ble byttet).

Problemet er at lyden er der nå også, og nå har jeg bytta pumpa.

Vet ikke om dette er pumpa, eller om det kommer av slitasje, men muttern har også en lyd i det hun åpner føredøra. Denne lyden har vert der en stund eller alltid vert der. Lyden kan kansje minne om en liten motor til fks. elektrisk justering til sete eller lignende. Denne bilen er ikke gått langt, gått rundt 45k og lyden har vert der lenge eller alltid.

Det kan høres ut som samme lydbeskrivelse ja. :) En slags summelyd.

Mener også at jeg har hatt den lyden så lenge jeg kan huske (vi snakker år).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde akkurat samme lyden på min 99 Golf gti i de 10 årene jeg hadde den.

Er vel bare pumpa som primer opp trykk og skal være sånn så langt jeg vet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kun hørt den når pumpa primer opp trykket når man åpner døren, ja. Ikke merka noe som tilsier at pumpa var dårlig under kjøring (før den ble byttet).

Problemet er at lyden er der nå også, og nå har jeg bytta pumpa.

Det kan høres ut som samme lydbeskrivelse ja. :) En slags summelyd.

Mener også at jeg har hatt den lyden så lenge jeg kan huske (vi snakker år).

Snakka med muttern nå, og hun har hatt denne lyden så lenge hun kan huske, og hun kjøpte den ny fra møller. Så virker lit rart at den skal bli slitt før den blir tatt i bruk omtrent, har aldri hørt at dette er en svakhet. Men var lyden hos deg rett etter at du bytet pumpen også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde akkurat samme lyden på min 99 Golf gti i de 10 årene jeg hadde den.

Er vel bare pumpa som primer opp trykk og skal være sånn så langt jeg vet.

Så dette er ikke noe slitasjetegn egentlig? Kan flere bekrefte dette?

Snakka med muttern nå, og hun har hatt denne lyden så lenge hun kan huske, og hun kjøpte den ny fra møller. Så virker lit rart at den skal bli slitt før den blir tatt i bruk omtrent, har aldri hørt at dette er en svakhet. Men var lyden hos deg rett etter at du bytet pumpen også?

Byttet pumpen hos Audi for noen uker siden, og lyden er der nå også.. : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat den samme lyden på min, når jeg åpner førerdøren, og såvidt jeg vet... Så skal den være der...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne lyden kommer vanligvis når man vrir om tenninga på bilen. Da starter pumpa å bygger opp bensintrykk til dysene.Er normalt med en liten summelyd fra bensinpumpa. Virker jo ut som A3 har en mekanisme i dørene som gjør at den bygger opp trykk hver gang du åpner førerdøren istedet for å bygge trykk da man vrir om tenningen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

A3 (og flere såvidt jeg vet) starter pumpa når man åpner døren, ja. Er vel for at trykket skal ligge der når man starter. Derav er det vel heller ikke anbefalt å åpne døra om man feilfyller på nyere biler.

Men det betyr at pumpa er bytta fånyttes? Siden summelyden ikke er noe slitasjetegn? Litt greit å vite, siden Audi mente den måtte byttes, og jeg betalte dem flere tusen for jobben.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt vanlig og teknisk standard at man hører pumpa gå når førerdøren åpnes, dette er for så bygge opp et trykk så det ligger klart i det man vrir om nøkkelen:) Og dette høres alltså ut som en liten EL-motor som summer i et par sekunder, høres i og utenfor bilen.

Hvor vidt den gamle pumpa di lagde mere lyd enn normalt kan jeg ikke si, men det er alltså helt ok at denne høres når døra åpnes.

Uten å ha personlig hørt på den gamle pumpen, så vil jeg med utgangspunkt i at lyden nå skal være lik med ny pumpe.. Tro at det vil være stor sansynlighet for at dette er en feilaktig diagnose, med påfølgende feilaktig deleskift.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.