#1 Skrevet Februar 14, 2011 For to dager siden begynte det å gnisse noe infernalsk i bakbremsa på førersiden. Høres ut som det er en trikk i sving som kommer kjørende, bare verre. Jeg trenger hjelp før jeg kjører av veien. Jeg er rimelig sikker på at det er grus som har satt seg et eller annet sted. Men hvor? Hvor kan grus sette seg på bakbremsen min som gjør at den jævla gnissingen kan foregå over så lang tid? Har hatt det slik 3-4 ganger tidligere også. Men BARE på denne bilen. Men de andre gangene forsvant det etter noen kilometer med kjøring. Noen som har et bra bilde med forklaring? Eller må jeg rett å slett bare rive av hele greia for å sjekke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 15, 2011 Du kan jo prøve først å ta av hjulet for å sjekke om det er småstein innimellom bremseskive og beskyttelsesdeksel? Evt kan det ha kilt seg fast i kalipperen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 15, 2011 Du kan jo prøve først å ta av hjulet for å sjekke om det er småstein innimellom bremseskive og beskyttelsesdeksel? Evt kan det ha kilt seg fast i kalipperen. Prøv å rygg å kjør fram litt små brått, hadde samme lyd på min, men da hadde belegget detti helt av på ene klossen så det gikk metall mot metall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 15, 2011 Er rimelig nye klosser og skiver rundt om, så er ikke på grunn av slitasje. Fått tips om å rygge fram og tilbake ja. Men denne sitter virkelig, så må nok krype til korset å ta av hjulet i minusgradene. Blæh. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 15, 2011 Jaja. Jekka opp bilen, tok av bakhjulet, prøvde å se med led lykta mi. Så ingenting. Jeg kjører ikke en kilometer til med den gnissinga. Begynner å bli desperat her. Vitsen med å lage et slikt patent som de har gjort? Grrrr! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 17, 2011 Prøvd og bøye litt på skjoldet? Hender det kan være stein som ligger der som løsner om du bøyer litt på det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 17, 2011 Ja, bøyde litt her og der med et skrujern, men ingen forskjell. Får jeg ikke ut steinen imorgen fjerner jeg skjoldene på begge sider. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 17, 2011 Kan vere sten som sitter i bremsekalipper da om du er maks uheldig. Men det er kanskje sjekket ut? I så fall ville jeg sjekket de motsatte bremsene. Kan også vere att du ikke har tenkt på bremseklossene bak på kalipperen. Disse blir mer slitt som regel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 17, 2011 Sjekka idag, og klossene er nok slitt ja. Synes det er utrolig rart, da jeg byttet rundt om for 4-5 måneder siden. Da er vel dette løst. Men. Er det noen måte å justere på kalipperen som gjor at klossene ikke sitter så tett innpå skiva? Virker som om det er grunnen til at de har blitt slitt så fort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 17, 2011 Er vel heller defekt kalipper som gjør at klossene blir så fort slitt, stemplet som går tregt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 17, 2011 Det som er rart, er at den siden det ble fort slitt er det satt på ny kaliper samtidig som nye skiver og klosser. Blir så LEI av at det alltid er noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...