Tips til motorolje 2,2 20VT?

Anbefalte innlegg

har overhalt topp jeg nå, kjører på valvoline - 10/40 på vinteren og 20/50 racing på sommeren, ikke en eneste raklelyd.

Virker som en grei olje til en fornuftig pris, ca en hundrings for literen: VR1racing

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører med 5W-40 og 0W-40. Så lenge oljen har rett spesifikasjon betyr merket lite eller ingenting. Jeg har brukt M1, Castrol, Statoil, Shell, etc. Kjører nå på Fina First 5W-40 som koster 200 for 4 liter.

Har ikke merket noen forskjell på gange eller forbruk.

 

Oljekartet til AAN

Oil_Chart_S6.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar. En ting jeg ikke skjønner på det kartet da jeg har tysk instrukjsonsbok, er AAN i segment A eller B?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I begge. Segment A er "energy conserving" og segment B "normal".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bytte olje i dag, og fylt Mobil 1 5W50. Så får vi se hvordan AAN motoren liker det, har god erfaring med denne oljen fra andre biler eg har hatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bytte olje i dag, og fylt Mobil 1 5W50. Så får vi se hvordan AAN motoren liker det, har god erfaring med denne oljen fra andre biler eg har hatt.

 

Samme olje det det som jeg har kjøpt til min nå.. Blir speenedes å prøve..

 

Har ellers bare kjørt på Mobil 1 5-40W, som absolutt er å anbefale til R5 20vTurbo under 500hk : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Valvoline VR1 er det jeg skal bruke nå, hørt fler som har hatt denne før og er fornøyd.. Ikke den billigste oljen men verdt det er det noen som sier..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er 5w40 olje av ett eller annet merke på min nå, og på dager med 30 grader i skyggen og litt inspirert kjøring tror jeg den blir i overkant tynn.. Hører at den begynner å tikke og oljetrykket blir litt lavere enn det bør på tomgang.

Kommer nok til å ta et oljeskift og en motorflush til høsten. Men da blir det 5w50 pga vinterkjøring også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har studert dette litt, og jeg kan ikke se at det er noen særlig vits med dyr olje. Kjøp heller den billige og bytt oftere, da har du også råd til å bytte filter hver gang... DET er sunt for løfterne :) Jeg kjører på billig 5-50 synt. og fikk har ikke noe problemer med tikking.

 

Men hvis man har nok penger så kjøp for all del olje til 200 kr litern.. :P

 

Sier seff ikke at men skal kjøpe det værste grumset man finner....

 

Et oljefilter koster rundtom 60kr, det har man uansett råd til å bytte når man bytter olje, ellers så har man ikke noe i en sånn bil å gjøre.

 

Selv kjører jeg på Mobil1 5-50 og er strålende fornøyd, men motoren tikker litt uansett, har prøvd masse forskjellig, men faller tilbake på mobil1.. har hørt at AGIP 10-60 også er bra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Hvordan finner jeg ut om valvoline Maxlife 10-w40 har kravene VW502.00 ? detter er jo en delsyntetisk olje.. :o

Var dette verkstedet helte på etter toppakningbytte.. og har ventiltikking..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VW502.00 krav er jo bare svada...... Olje er olje.... delsyntetisk 10w40 uansett merke er funksjonelt....

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mobil 1 5W-50 Rally formula til "normal kjøring"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er litt usikker på hvilken olje jeg bør gå for på bilen min (orginal 3b motor)

Hvilke oljer er best sommer/vinterstid? eller en som kan brukes begge årstider.

5w-40 olje av noe slag kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har søkt endel, men så har jo alle ulike meninger da vettu;P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og du tror ikke du får de samme svarene her? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe muli det: smil : om noen kunne kommet med erfaringer fra hva de har pleid å kjørt på så hadde det vært fint, slik at jeg har noe å basere valget mitt på:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg skal prøve 5W-50 jeg gitt. Funker denne like bra på sommer som vinter eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt denne på ett år no - sommer som vinter, begge årstider med banekjøring og bilen virker no enda, så regner med den funker :) utover det tror jeg ikke jeg vil kommentere mer ang. olje

 

36-918_l.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da satser jeg på den christian:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som tips så kjører Oljelageret.no kampanje på kartong med 5x4liter Fuchs 5W-40 olje til kr 1180kr inkl frakt: rock :

:http://oljelageret.no/shop/osc/product_info.php?cPath=35_73&products_id=237

Det bør være grei vinterolje.

 

Lurer på om noen kjører med denne fra Felleskjøpet på 2.2 20vt? Har brukt den selv tidligere på "billigbiler" som bmw 325 of 525 og det fungerte fint.

http://produkter.felleskjopet.no/trade/productview/396905/768/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.