Tips til motorolje 2,2 20VT?

Anbefalte innlegg

Så foresten etter og sammenlignet de to oljene over her at de har de samme spesifikasjonene;)

Og ser man på HMS Datablad viser det sef at felleskjøpoljen er levert av Statoil;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den biltema olja er vel også levert av statoil er den ikke? er 5w40 olja bedre å bruke på vinteren enn biltema 5w-50 da eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den biltema olja er vel også levert av statoil er den ikke? er 5w40 olja bedre å bruke på vinteren enn biltema 5w-50 da eller?

 

Etter hva jeg skjønner av det som står her,ja.

Men biltema oljen tåler litt mere hardkjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mekonomen skal ha 714,- kr for en fireliter med castrol twx motorsport ,179 for en liter (hmm-sparer 2kr). Kan du skaffe billigere? Oljer og sånt blir jo uansett ikke sendt på postordre.

Dette er en helsyntetisk olje, jeg er ikke helt inne på dette med oljer men er det ikke slik at helsyntetisk er veldig tynt og ikke å anbefale på en gammel motor?

 

 

christian

 

Veldig gamle motorer, hovedsakelig fra 1960-tallet og bakover, hadde pakninger og tetninger som ikke tålte syntetisk olje. Fylte man syntetisk olje på dem, fikk man problemer med lekkasjer. Senere motorer, nesten alle motorer fra 1970-tallet og framover, har pakninger og tetninger for syntetisk olje. Syntetisk olje skaper ingen lekkasjer på dem.

 

Syntetiske oljer kommer i flere forskjellige viskositeter. Tynn for nye moderne motorer. Halvtykk for klassikere. Og veldig tykk for spesielle motorsport-motorer.

 

Her snakker vi om en 90-tallsmotor. Den har ingen problemer med syntetisk olje. Syntetisk olje har fordelen av være best. S-Audi klassiker er ikke en ren billigbil. Merprisen på syntisk olje kan absolutt forsvares. 5W-40 viskositet er sannsynligvis optimalt. A3 er bra kvalitet. Så du er sikker på å få bra olje. Biltema 5W-40 er bra olje til riktig pris.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg hvertfall kjøpt biltemas 5w-50. BLir sikkert oljeskift nå i helga så får vel prøve den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei folkens

 

Har lest gjennom store deler av tråden og er fortsatt usikker på oljevalg for vinteren på min s2 aby.. Nå står det i castrol edge 5-30, er dette noe som jeg kan fortsette med eller bør jeg bytte til noe annet i vinter ?

 

 

mvh

 

Even

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.