Anbefalte innlegg

Har kjørt rundt med bil uten sideblinkere en stund.Bilen er opprinnelig amerikansk og har aldri hatt blinklys på siden.Møller poengterte dette for meg da den for tiden står inne for en skadeutbedring.Er bilen godkjent uten ved en glipp ,eller er det mulig at den ble i sin tid godkjent uten?Visst eg blir pålagt å sette på blinkere er det da godkjent visst eg setter på den m3 speil med LED blinkere i speilethuset,eller må eg begynne å borre hull i skjermene mine.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du får blinklys i speilene er det ingen vits med blinklys i skjermene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forstår at det ikke er vits med blinkere i skjermene når eg har det i speilene,men er det godkjent,altså lovlig å ha det bare i speilene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forstår at det ikke er vits med blinkere i skjermene når eg har det i speilene,men er det godkjent,altså lovlig å ha det bare i speilene?

 

Ja mener ganske sikkert at det skal være godkjent med blinklysene der.

Flere og flere av de nye bilene kommer med blinklys i speil så tror ikke du har noe å frykte der Kjetil...:D

 

Audi Cab'en til madammen min er også godkjent uten sideblinklys, om dette er "slurv"/forglemmelse eller bare en som ser skjønnheten i en Cab uten hull i skjermen vet jeg ikke...:) Bilen var EU godkjent sist for en mnd siden uten at dette ble påpeket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis bilen din er flyttegodsimportert (noe jeg mener å huske at Tord har nevnt) så behøver du ikke ha sideblinklys. Da er det lov med oransje parklys foran, røde blinklys bak (noe Jetta 3 ikke har) og sidemarkeringslys. Sideblinklys er ikke påkrevd i USA.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er flyttegodsimportert ja,takker!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er heller ikke påbudt med sideblinklys fremme på min s4 så vidt eg vett..

sist jeg var på eukontroll så nevnte dei det at eg sko vel hatt blinklys der men eg sa at det ikke var påbudt da blinklysa fremme går såpass ut på sidene at det ikke var nødvendig.

 

mener at forige eier hadde sjekka dette på naf elle.no \ eller muligens biltilsynet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.