lufte bremser på T5 - noe spesielt?

Anbefalte innlegg

Spør fordi jeg hadde bilen inne på service og de byttet bremsevæske, når jeg hentet bilen fikk jeg beskjed om at de hadde problemer med å få luftet bremsene skikkelig men at det nå skulle være bra, men merket med det samme jeg satt meg i bilen og trykket inn at pedalen var myyye mykere enn normalt, går greit å bremse men pedalen tar mye lenger inne enn den gjorde før og ikke så kontant som den var, jeg skal inn igjen på torsdag så de skal se om de kan få det bedre, men det kan jo være det er en spesiell prosedyre med disse som ikke de har peiling på, noen som vet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vill levert bilen tilbake å forlangt utbedring,. Dersom dette ikke lar seg gjøre ville jeg gått til anskaffelse av et luftesytem som enten trykksetter bremseveske beholder eller som vakumerer fra calipper. Har personlig dårlig erfaring med manuell lufting ved pedal.

Dette forutsetter at systemet er 100% uten noen feil/mangler

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er problemet med manuell lufting ved pedal?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan de har gjort det enda, men vil no tro at ett skikkelig verksted har trykk/vakuumbasert system, om ikke noe annet så for deres enkelthets skyld, ellers er de vel nødt til å være to mann hver gang bremser skal luftes. Det var no billig hvertfall :) 480,- + moms for væske og arbeid, men det er jo ingen hjelp i dersom resultatet ikke blir bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.